Støbning i plast ???
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 06-04-06 11:48

Jadav!

Jeg skal støbe nogle stik osv. sammen så det kan skrues på undersiden af et
bord!

Nu spørger du sikkert dig selv hvorfor jeg ikke bare bygger det ind i en
plast kasse man kan købe i alle elektronikbutikker, men det skal du ikke
((c:
Den skal have ret så spc. mål og så er det nok nemmest at støbe tingene
sammen i en "blok / klump" med huller til fastgøring!

Jeg tænkte at bruge limstifter, men det er noget blødt noget.
Det gælder nok også acrylfugemasse eller akvariesilicone og kan det
overhovedet hærde når det er et par cm tyk?

Spartelmasse det er nok for skørt og vil brække første gang man kommer til
at skubbe til kassen?

Epoxy koster hvis en bondegård?

Jeg har søgt på Google men har ikke fundet noget ?
Det kunne være man kunne købe noget der skulle blandes og så hældes i en
form, det kan jeg heller ikke finde!

Er der nogen der kan hælpe med forslag eller produkter der kan anvendes ?

På forhånd tak!

Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 06-04-06 12:47

Thu, 06 Apr 2006 12:48:00 +0200, Hans Nikolajsen <hoilhoil@ofir.dk> skrev:

> Epoxy koster hvis en bondegård?

Nej, det er billigt som en bondegård på Lolland

> Jeg har søgt på Google men har ikke fundet noget ?
> Det kunne være man kunne købe noget der skulle blandes og så hældes i en
> form, det kan jeg heller ikke finde!

Prøv at spørge i sejlads gruppen, dk.fritid.sejlads, der er vist nogle
der, som står i epoxy til armhulerne.

--
Venlig hilsen
Rasmus Hansen

Fra : Gert Hansen

Dato : 06-04-06 14:02

Før i tiden kunne man få et flydende produkt med en hærder der efter
blandingen hærdede op til en fuldstændig klar og hård plastmasse. Den blev
bl.a. brugt til at indstøbe forskellige ting der så efterfølgende kunne stå
til pynt (det var moderne engang).

Ud fra din beskrivelse ville det være perfekt til formålet (forbehold for
pris - som jeg ikke kender)

Jeg ved desværre ikke hvad det hed, men mener at det kunne købes hos Panduro
Hobby.

Hilsen

Gert Hansen
www.mados.dk

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 06-04-06 23:38

Det hedder vandglas eller plasticglas. Er noget pulverlignende man blander
op med vand. I gamle dage kunne man købe det ved sadolin eller andre
malerkæder.

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen
jacob@jv-web.dk
Tlf. 60290136

Fra : Jubii

Dato : 06-04-06 14:19

On Thu, 6 Apr 2006 12:48:00 +0200, "Hans Nikolajsen" <hoilhoil@ofir.dk> wrote:
in dk.fritid
> [...]
>form, det kan jeg heller ikke finde!
>
>Er der nogen der kan hælpe med forslag eller produkter der kan anvendes ?

De fleste hobbyforretninger har 1 eller 2 komponent plastikmasse der godt kan
støbes i større blokke.

Prøv at spørge i disse butikker
http://www.hobbynyt.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=6

Fra : SB

Dato : 06-04-06 20:47

> [...]
> form, det kan jeg heller ikke finde!
>
> Er der nogen der kan hælpe med forslag eller produkter der kan anvendes ?

støb det op i legoklodser
virkede på kåben på min MC da der var brækket et stykke af den
http://www.motoguzzi.dk/dokumenter/legoklodser.htm

Søren

Fra : André Osnes

Dato : 06-04-06 21:39

Wow, super godt tip. Husk ikke at indånde for meget acetone!>