Igang med J2ME
Fra : Brian Steensgaard

Dato : 29-04-06 18:54

Hej,

Jeg vil gerne i gang med at udvikle applikationer til min 6230i telefon.
Hvordan kommer jeg lige igang, hvilke ting skal jeg have hentet - og hvordan
gør jeg det?

Brian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-04-06 20:43

On Sat, 29 Apr 2006 19:53:54 +0200, Brian Steensgaard wrote:

> Jeg vil gerne i gang med at udvikle applikationer til min 6230i telefon.
> Hvordan kommer jeg lige igang, hvilke ting skal jeg have hentet - og hvordan
> gør jeg det?

Jeg er ikke sikker, men mener 6230i er en Nokia? I givet fald bør du
starte her: http://www.forum.nokia.com/tools

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Fredrik Jonson

Dato : 02-05-06 12:02

In <4453a81a$1$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net> Brian Steensgaard wrote:

> Jeg vil gerne i gang med at udvikle applikationer til min 6230i telefon.
> Hvordan kommer jeg lige igang, hvilke ting skal jeg have hentet -
> og hvordan gør jeg det?

Du behöver en utvecklingsmiljö för java (jdk 1.4.2), typ samt wireless
toolkit (2.2 el 2.3beta) för att kunna bygga midlets.

http://java.sun.com/javase/downloads/index.html
http://java.sun.com/products/sjwtoolkit/download-2_2.html

Det finns massor av turorials på nätet, samt exempel i wireless toolkit,
så prova att kolla på det och återkom till gruppen med mer specifika
frågor.

http://www.google.com/search?q=j2me+hello+world

Det enklaste sättet att skicka över midleten till telefonen är att
använda blåtand eller genom att lägga upp midleten på webben och ladda
ner midleten till telefonen via telefonens wappläsare (browser).

--
Fredrik Jonson

Fra : Brian Steensgaard

Dato : 10-05-06 23:47

Hej igen og tak for dit indlæg.

Jeg har forsøgt mig med programmet fra http://www.devx.com/tips/Tip/20098

Jeg har compilet det med Intellij IDEA, der har en extension til J2ME.

Når jeg forsøger at køre programmet får jeg følgende exception:

java.lang.NoClassDefFoundError: com/sun/kvem/util/ActionImpl
at com.sun.kvem.midp.MIDP.<clinit>(Unknown Source)
at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance0(Native Method)
at
sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance(NativeConstructorAccessorImpl.java:39)
at
sun.reflect.DelegatingConstructorAccessorImpl.newInstance(DelegatingConstructorAccessorImpl.java:27)
at java.lang.reflect.Constructor.newInstance(Constructor.java:494)
at
com.sun.kvem.environment.EmulatorInvoker.runEmulatorImpl(EmulatorInvoker.java:78)
at
com.sun.kvem.environment.EmulatorInvoker.runEmulatorSameVM(EmulatorInvoker.java:70)
at
com.sun.kvem.environment.EmulatorInvoker.runEmulator(EmulatorInvoker.java:35)
at
com.sun.kvem.environment.ProfileEnvironment$KVMThread.runEmulator(ProfileEnvironment.java:73)
at
com.sun.kvem.environment.ProfileEnvironment$KVMThread.run(ProfileEnvironment.java:90)

Hvad betyder det - og hvordan fjerner jeg den?

Jeg har desuden forsøgt at sende *.jar filen der bliver lavet til min
mobiltelefon, men der får jeg at vide at det er et ugyldigt program.

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 11-05-06 01:18

Brian Steensgaard wrote:
> java.lang.NoClassDefFoundError: com/sun/kvem/util/ActionImpl

Hvad har du på classpath?

En "tilfældig" web side foreslår:
kvem.jar
kenv.zip