Java Server Faces - erfaring med IDE'er og~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 11:07

Jeg sidder og fifler med min første JSF-applikation med MyEclipse og
Tomcat, og det ville være rart hvis det var lidt mere strømlinet. Jeg
vil derfor høre om der er nogen der har gode erfaringer med IDE + web
containere som forstår følgende:

* God visuel redigering af JSF-filer (myeclipse er totalt dumpet her)

* Hotdeploy ud i webcontaineren som afvikles i debugmode (save +
refresh i browser, nul redeploy, her er myeclipse stærk).

* Web containeren må meget gerne kunne hitte ud af at opdatere et
ResourceBundle når den underliggende propertyfil rettes. Måske
resin?

* Web containeren må også meget gerne kunne forstå at
JSF-konfigurationsfilerne(!) i web.xml er vigtige og skal trigger en
reload. Alternativt tippe til hvordan myfaces kan bringes til at
bundvende ved en rettelse.

Plus formentlig endnu flere ting jeg ikke lige kan huske nu.

Jeg har snuset til Java Studio 2, Oracle JDeveloper 10.3 og Rational
Developer, men kan se det vil kræve en indsats at splitte udviklingen
op således at man smertefrit kan skifte mellem Eclipse 3.1.2 (til
koden) og IDE#2 til det visuelle, og den indsats vil jeg gerne nøjes
med at gøre hvor det vil give pote. Projektet er pt ikke
ant-baseret men kun myeclipse, men det kunne det jo gå hen og blive.

Nogen der har erfaringer med noget der virker godt, eller skal jeg
bare lære at leve med det indtil Eclipse får lavet noget? Fungerer
det rigtigt godt, kan vi nok finde nogen penge :-}

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-04-06 11:15

On Tue, 25 Apr 2006 12:06:36 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Nogen der har erfaringer med noget der virker godt, eller skal jeg
> bare lære at leve med det indtil Eclipse får lavet noget? Fungerer
> det rigtigt godt, kan vi nok finde nogen penge :-}
Måske denne tråd kunne have din interesse:
http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=633633&messageID=3673952

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-04-06 11:26

On Tue, 25 Apr 2006 12:14:43 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Måske denne tråd kunne have din interesse:
> http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=633633&messageID=3673952
Har du prøvet IntelliJ: http://www.jetbrains.com/idea/

Jeg har ikke selv praktisk erfaring, men folk jeg kender, anbefaler den
varmt.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-06 11:42

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Har du prøvet IntelliJ: http://www.jetbrains.com/idea/

Ja, deres visuelle del er ikke god, og det er det jeg er efter.

Tak for tilbagemelding. Jeg prøvekører lige nu en Exadel, som har det
jeg er efter men har lidt knas med faktisk at _køre_ koden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen