Distribuering af java programmer
Fra : Martin Schultz

Dato : 13-04-06 14:14

Hejsa

Jeg har lavet et lille java program som jeg gerne vil kunne lægge til
download på nettet. Jeg har pt lavet det som en jar fil. Det er dog ikke
så nemt for windows brugere at køre den.

Hvordan går i andre når i skal distribuere java desktop programmer til
windows brugere over nettet?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 13-04-06 14:23

Martin Schultz wrote:
> [...]
> så nemt for windows brugere at køre den.
>
> Hvordan går i andre når i skal distribuere java desktop programmer til

Java Webstart.

http://java.sun.com/products/javawebstart/

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-04-06 01:04

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> writes:

> Java Webstart.
>
> http://java.sun.com/products/javawebstart/

Har du fundet en måde at undgå alle de indgange i Tilføj Programmer?

Bortset fra det, er en EXE indpakning ikke at foragte til Windowsbrugere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-04-06 09:40

Hej

Eller den her genvej
C:\WINNT\system32\javaw.exe -jar "C:\mitProgram\mitProgram.jar"

Ret stien til javaw.exe om nødvendigt

Jørgen

Fra : Filip Larsen

Dato : 17-04-06 11:07

Jørgen Sørensen skrev

> Eller den her genvej
> C:\WINNT\system32\javaw.exe -jar "C:\mitProgram\mitProgram.jar"

Det fleste Java versioner siden 1.3 (så vidt jeg husker) har registreret
..jar typen under Windows til at starte javaw.exe, så man kan også blot
lave en genvej af den pågældende jar-fil hvor man nu synes.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-04-06 16:56

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .jar typen under Windows til at starte javaw.exe, så man kan også blot
> lave en genvej af den pågældende jar-fil hvor man nu synes.

Ja, forudsat at et andet program, f.eks. WinRAR har "stjålet"
jar-extensionen.

Jørgen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-04-06 21:16

"Jørgen Sørensen" <js.dk@mail.tele.dk> writes:

> C:\WINNT\system32\javaw.exe -jar "C:\mitProgram\mitProgram.jar"
>
> Ret stien til javaw.exe om nødvendigt

Kan du programmæssigt sætte en ikon på sådan en genvej?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Filip Larsen

Dato : 17-04-06 21:29

Thorbjørn Ravn Andersen skrev

> Kan du programmæssigt sætte en ikon på sådan en genvej?

Det er muligt med NSIS http://nsis.sourceforge.net og sikkert også de
fleste andre installersystemer der virker til Windows.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 18-04-06 08:20

> Kan du programmæssigt sætte en ikon på sådan en genvej?

Med Inno Setup http://www.jrsoftware.org/

Jørgen