Mit program skal gøre brugeren opmærksom p~
Fra : Jacob Jensen

Dato : 05-04-06 21:19

Hej

Er der nogle gode ideer til hvordan mit program kan gøre brugeren opmærksom
på en hændelse i programmet? Brugeren skulle gerne blive opmærksom på denne
hændelse selvom andre applikationer er i forgrunden.

Eksempel 1: Jeg kan lave en ny JFrame eller noget sådan at der kommer et nyt
vindue frem i task-bar eller lignende.
Eksempel 2: Jeg kan afspille en lyd (dette vil jeg nok ikke foretrække)
Eksempel 3: Jeg kan sørge for at noget kommer i forgrunden på skærmen (kan
dette lade sig gøre?, hvordan?)

Hvad synes i? Er der andre/bedre metoder?

Jacob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-06 21:54

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> writes:

> [...]
> på en hændelse i programmet? Brugeren skulle gerne blive opmærksom på denne
> hændelse selvom andre applikationer er i forgrunden.

Hvor hidsigt. Har set noget kode et sted der kan placere en ikon
nederst til højre ved uret. Ikonen kunne animeres.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jacob Jensen

Dato : 05-04-06 22:09

> Hvor hidsigt. Har set noget kode et sted der kan placere en ikon
> nederst til højre ved uret. Ikonen kunne animeres.

Det ville ikke være dårligt. Det er vel noget i stil med mit "Eksempel 2",
bare lidt mere diskret måske.

Kom endelig med flere ideer, evt. meget gerne noget respons på om Eksempel 3
kan lade sig gøre.

Jacob

Fra : Jacob Jensen

Dato : 05-04-06 22:48

> Eksempel 3: Jeg kan sørge for at noget kommer i forgrunden på skærmen (kan
> dette lade sig gøre?, hvordan?)

Nu har jeg eksperimenteret lidt mere med dette. Det nærmeste jeg kan komme
er at kalde "toFront()" i min JFrame. Det får (i Windows XP) applikationen
til at blinke nede i taskbar'en hvis den ikke er i forgrunden. Er der nogle
der ved hvordan dette opfører sig på andre platforme?

Er der en bedre måde?

Jacob