Nybegynder søger hjælp! Prøver lige igen!!~
Fra : Rune Høyrup Clemmens~

Dato : 18-05-06 13:56

Hej Allesammen.

Jeg skal lave et lille program, der nærmest er en quiz. Tolv
spørgsmål, der alle er lavet som en form (Er lavet. Og er benævnt
form1, form2, form3 o.s.v.), hvortil der er tre valgmuligheder(Lavet
ved hjælp af valg-knap). Ideen var, at når man har valgt en
svarmulighed, så får man en MsbBox, der fortæller brugeren, om det var
det rigtige, som de gættede på! Mit problem er dog, at det første
spørgsmål bliver stående, programmet kører altså fast, når man har
svaret på det første spørgsmål. Man kan sagtens svare igen på dette
første spørgsmål, men man går ikke automatisk videre til det andet
spørgsmål? Jeg har skrevet følgende kode til hver form:

Private Sub Command1_Click()
If Option1.Value = True Then
MsgBox "Du har desværre svaret forkert! Faktisk mente 66 % af
danskerne, det vil sige 2 ud af 3, mente, at prostitution er en hel
eller delvis acceptabel del af samfundet!"
End If
If Option2.Value = True Then
MsgBox "Du har desværre svaret forkert! Faktisk mente 66 % af
danskerne, det vil sige 2 ud af 3, mente, at prostitution er en hel
eller delvis acceptabel del af samfundet!"
End If
If Option3.Value = True Then
MsgBox "Tillykke! Du har svaret rigtigt! 66 % af danskerne, det vil
sige 2 ud af 3, mente, at prostitution er en hel eller delvis
acceptabel del af samfundet!"
End If
End Sub

Det er altså ligesom, at det er noget kode, der lukker den første form
og starter den næste, som måske mangler....

Jeg håber, at der er nogle derude, der kan afse lidt tid til at komme
med et godt råd. Eller lidt hjælp til selvhjælp! Er nybegynder (og
desuden er det flere år siden, jeg var på kursus i VB 6 (Også den
version jeg sidder med), så meget af min viden om VB er temmelig
rusten for at sige det mildt!

--
Rune H.C.

--
Rune H.C.

Fra : StoneWare

Dato : 18-05-06 17:37

SNIP
> Det er altså ligesom, at det er noget kode, der lukker den første form
> og starter den næste, som måske mangler....

Private Sub Command1_Click()
If Option1.Value = True Then
MsgBox "dadada"
End If
If Option2.Value = True Then
MsgBox "dadada"
End If
If Option3.Value = True Then
MsgBox "dadada"
End If
Form2.Show 1
End Sub

Bemærk at Form2.Show 1 gør at du ikke kan skifte til form1 så længe form2 er
åben..............vil du kunne skifte imellem alle dine former så brug :
Form2.Show 0

Vil du gemme Form1 når Form2 er aktiv så brug : Form1.Hide

Fra : StoneWare

Dato : 21-05-06 11:56

> [...]
> :
> Form2.Show 0
>
> Vil du gemme Form1 når Form2 er aktiv så brug : Form1.Hide

Jamen selv tak.............dejligt med respons så man ved at det virker

Pas på du ikke falder over min ironi!!

Fra : Niels Henriksen

Dato : 03-06-06 20:49

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> wrote in message

> Jamen selv tak.............dejligt med respons så man ved at det virker
>

> Pas på du ikke falder over min ironi!!

Måske han ikke har set det endnu? ;)

--
Niels Henriksen