VBA / scripts i Windows
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 09-05-06 13:38

Hej NG,

Skulle der være en skarp hjerne her i gruppen, som kunne hjælpe mig videre
med et problem.

Ved modtagelsen af en mail vedhæftet et Word-dokument fra en bestemt
afsender ønsker jeg følgende:

1) Åbne vedhæftningen (Word dokument)
2) Printe vedhæftningen til pdf
3) Lukke dokumentet igen
5) "Merge" vedhæftningen (som nu er en pdf) med en allerede eksisterende pdf
6) Udskrive det antal sider der er i pdf filen
7) Flytte mailen til bestemt mappe

Pkt. 7 er ikke noget problem for mig, så det er 1-6 der volder mig kvaler. I
min Outlook har jeg mulighed for at lave en regel der kan afvikle et
script - og det er vel den retning jeg skal? Men scripting eller VBA er
absolut ikke min stærke side.

Med hensyn til pkt. 5, så har jeg fået det input, at bruge PDFTK til at
merge de to pdf filer med følgende kommando: pdftk word.pdf background
logo.pdf output wordlogo.pdf

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg bruger Win XP og Office 2003.

På forhånd tak.