æøå problemer
Fra : Mox

Dato : 28-04-06 17:00

Hej Alle !

Jeg har lavet en lille app. til at lægge noget text på et reklame
spot.
Mit problem er at spottet ( flash) læser en txt fil som jeg genererer
fra VB6.
Jeg kan IKKE skrive æøå, tegnene står fint nok i inputfelterne i
app. men bliver ikke skrevet korrekt til flash.
Jeg har snydt og fundet de koder der kan løse problemet, men jeg skal
paste disse ( f.eks: %c3%a6 for lille 'æ' ) ind i inputfelterne for
at det virker.....
Hvad er problemet?
Hvis der er en der vil kigge på det sender jeg gerne kode + textfil.

Optimalt fortæller i mig hvad jeg skal gøre for at løse det

Tak!

/Mox

Fra : Mox

Dato : 28-04-06 17:18

I min overmåde visdom er det gået op for mig at det IKKE er et VB
problem, men et flash....undskyld!!
/Mox

Fra : preben nielsen

Dato : 29-04-06 12:03

"Mox" <mholck@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

for
at det virker.....

>Optimalt fortæller i mig hvad jeg skal gøre for at løse det

Uenighed omkring tegnsæt ? Hvis det bare er æøå, så kan du jo bare
erstatte disse med de koder som flash forventer, når du skriver
filen. Det er så 1-minuts løsningen...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk