XOR funktion i VB6
Fra : rasmussen.claus@gmai~

Dato : 04-04-06 14:18

Hej

Jeg har fået en udfordring bestående i at jeg skal beregne en
checksum på en streng. Denne checksum skal beregnes ved at hver enkelt
karakter i en streng skal der laves en XOR 'beregning' på og
sammenlægges. Denne checksum skal så efterfølgende tilføjes i
slutningen af strengen.
Og jeg er fuldstændig 'blank' med hvordan dette skal gøres! Jeg har
set at der findes en XOR funktion i .NET, men desværre skal jeg bruge
det i VB6 (grundet drivere til andet udstyr).

Eksempel:

Strengen: "@01R"
Værdi der skal tilføres Strengen:
xorValue = XOR("@") + XOR("0") + XOR("1") + XOR("R")

Resultat (xx= xorValue som en String):
result = "@01Rxx"

Er der evt. en af jer der kan gi' et prej til hvordan jeg kommer igang?

På forhånd tak

/C

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-04-06 15:50