Hardwarekrav til en Lotus notes Domino ser~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 08:40

Hey...

Lige nu har vi Dominoserveren liggende på en workstation, der udover at
blive brugt "normalt" også agerer Domino, C5 & FTP server.

Dette scenarie ville jeg gerne have over på en selvstændig maskine, og har
kigget i gemmerne efter en aflagt ting.

Ville ovenstående, iøvrigt blot emd 3-4 klienter mod mailserveren, kunne
køre på en 800 mhz athlon ? m/ 512 mb ram. ?

Jeg kiggede lige på joblisten på den nuværende maskine, og der lader det til
de 2 filer jeg gætter på kører dominoserveren æder ca. 220 mb.

Nogle bud på ovenstående ?

Mvh

Kim

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 16-04-06 11:50

Kim Jørgensen skrev:
> [...]
>
> Jeg kiggede lige på joblisten på den nuværende maskine, og der lader det til
> de 2 filer jeg gætter på kører dominoserveren æder ca. 220 mb.

Når der kun er 3-4 mailklienter og serveren i øvrigt ikke har andre
opgaver, kan den sagtens nøjes med så lidt.
Vær opmærksom på at nyere versioner af Domino (6.x og 7.x) har mindre hw
krav end 4.x og 5.x.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 12:13

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> wrote in message

> [...]
> opgaver, kan den sagtens nøjes med så lidt.
> Vær opmærksom på at nyere versioner af Domino (6.x og 7.x) har mindre hw

OK, super,

I tilfælde af vi får lyst til at opgradere, er det så nemt at flytte sine
dominodata, eller kræver det en større re-instaqllation ?

Mvh

Kim

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 16-04-06 16:32

Kim Jørgensen skrev:
> [...]
>
> I tilfælde af vi får lyst til at opgradere, er det så nemt at flytte sine
> dominodata, eller kræver det en større re-instaqllation ?

Nej, det er ekstremt let.

Flytning til anden server:
Installer Domino på den nye server med samme drev og biblioteksstruktur,
kopier data + konfig filer, så er du kørende.

Opgradering:
Installer oveni eksisterende og start serveren (groft sagt, læs
detaljerne i medflg. vejledning).

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 21:17

> Flytning til anden server:
> Installer Domino på den nye server med samme drev og biblioteksstruktur,
> kopier data + konfig filer, så er du kørende.

OK cool, dvs, hvis jeg har en mappe der hedder "Domino" der indeholder en
mapper som "data, jvm, TTfonts, xmlschemas" så vil det blot være at fyre den
exe fil af jeg har der hedder "domino server" af på min nye maskine, og
derefter hælder hele førstnævnte mappestrukter henover ?

MVh

Kim

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 16-04-06 22:31

Kim Jørgensen skrev:
> [...]
> exe fil af jeg har der hedder "domino server" af på min nye maskine, og
> derefter hælder hele førstnævnte mappestrukter henover ?

Jeg fik beskrevet det forkert i første omgang:

Lav en normal Domino installation fra CD med samme drev og
biblioteksstruktur, kopier derefter ALLE filer fra den gamle server.
Installationen opretter informationer i registry.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-04-06 22:40

> Lav en normal Domino installation fra CD med samme drev og
> biblioteksstruktur, kopier derefter ALLE filer fra den gamle server.
> Installationen opretter informationer i registry.

Hey...lige for at få den ind med skeer *S*.

Jeg skal blot ende med en struktur der gør at domino ligger som "rootmappe"
, balladen er den lige nu ligger på en disk der booter, jeg vil gerne have
den ud på en selvstændig disk.

Så hvis jeg lander installationen på denne, og derefter hælder data fra den
"gamle" dominimappe over så sagerne i rette mapper bliver overskrevet, så
burde det vel kunne køre ?

// Kim

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 16-04-06 23:09

Kim Jørgensen skrev:
> [...]
> "gamle" dominimappe over så sagerne i rette mapper bliver overskrevet, så

Stort set.
Du skal lige ændre drevbogstav på alle drevbetegnelser i NOTES.INI filen.