Internt modem til SBS2003
Fra : Lennart Hansen

Dato : 10-04-06 07:33

Hej

Nogen der har kendskab til et internt modem, der kan køre på SBS 2003?
Det skal fungere som Fax-modem til Fax-servicen i SBS 2003.

Håber nogen har et hint.
På forhånd tak

Fra : Steen Suder

Dato : 10-04-06 19:02

Lennart Hansen wrote:

> Hej
>
> Nogen der har kendskab til et internt modem, der kan køre på SBS 2003?
> Det skal fungere som Fax-modem til Fax-servicen i SBS 2003.

Kig i Microsofts HCL¹ for SBS 2003 og find et understøttet modem der.
Derudover ville jeg jo nok bare tage et standardmodem og så prøve det
af.

¹ HCL = Hardware Compatibility List.

--
Steen Suder

Fra : Lennart Hansen

Dato : 12-04-06 08:41

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Kig i Microsofts HCL¹ for SBS 2003 og find et understøttet modem der.
> Derudover ville jeg jo nok bare tage et standardmodem og så prøve det
> af.
>
> ¹ HCL = Hardware Compatibility List.

Tak for dit svar. Ja, det var det første sted jeg kiggede og det var lidt
nedslående.
MS peger på en ekstern løsning: printer/scanner/fax udstyr i eet.
Det synes jeg er noget snavs at sætte på en server, når det KUN er
faxmodem-delen, der skal bruges.

MS kampagnemateriale i DK, fortæller ellers om den nye funktion at
arbejdspladser kan sende/modtage fax via SBS2003. De glemmer dog at fortælle
at det kun kan lades sig gøre hvis klienterne kører XP (duer ikke med
Windows 2000 Pro).

Jeg undrer mig lidt over at du er den eneste der har reageret på mit
konkrete spørgsmål.

Mvh, Lennart

Fra : Esben

Dato : 14-04-06 22:14

"Lennart Hansen" <lennart@gta.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der har kendskab til et internt modem, der kan køre på SBS 2003?
> Det skal fungere som Fax-modem til Fax-servicen i SBS 2003.
>
> Håber nogen har et hint.

Fx Brooktrout TruFAX 100.

--
Esben