Idealvægt
Fra : Jakob Sdr.Jylland

Dato : 28-05-06 10:39

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at kende min idealvægt.
Jeg kan ikke bruge BMI til noget, den foreslår min idealvægt til at
være 77 kg (1.76 høj, mand 36 år og 99 kg.). Det er totalt
urealistisk. Jeg har tilbage i 1993 kørt cykelløb og trænet ca. 500
km hver uge, dengang vejede jeg 73 kg, og det er trods alt 13 år
siden.
Har siden svømmettrænet meget og tog et par kilo på den konto (på
overkrop forstås).
Så har gruppen nogle bud på hvordan jeg finder min idealvægt.

MVH
Jakob

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-05-06 17:25

Jakob Sdr.Jylland skrev den 28-05-2006 11:38:
> [...]
> Jeg kan ikke bruge BMI til noget, den foreslår min idealvægt til at
> være 77 kg (1.76 høj, mand 36 år og 99 kg.). Det er totalt

Hvorfor?

Dit BMI ligger på 33,1.

Og 10.000 kroners spørgsmålet er: Hvor stor andel af differencen
mellem de anbefalede 24,9 til dine 33,1 er fedt?

Jeg er klar over, at bodybuildere og andre personer med ekstrem stor
muskelmasse ikke kan bruge BMI til noget som helst.

> [...]
> siden.
> Har siden svømmettrænet meget og tog et par kilo på den konto (på

Et par kilo?

Der er et ganske pænt stykke fra 73 til 99. 26 kilo for at være helt
præcis.

> Så har gruppen nogle bud på hvordan jeg finder min idealvægt.

Hvad med din hofte talje ratio?

Eller hvad med din krops facon? Æble eller pære?

mvh

Carsten

Fra : BA

Dato : 28-05-06 19:04

Kig i spejlet - også fra siden. Desværre lyver det aldrig.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-05-06 19:27

> Kig i spejlet - også fra siden. Desværre lyver det aldrig.

Spørg du anoreksi-patienter om de kan se at de er alt for tynde. Spejle
fortæller det du kan se, men det er ikke nødvendigvis "sandheden".

Mvh Maria

Fra : Sabina H.

Dato : 28-05-06 19:50

Jakob Sdr.Jylland wrote:
> [...]
> overkrop forstås).
> Så har gruppen nogle bud på hvordan jeg finder min idealvægt.

din idealvægt er relativt.... "idealvægt" er en udregnet vægt som man
beregner ud fra højden, og der kommer BMI ganske fint ind.... jeg vælger
personligt at kalde det "personlig normalvægt"....

jeg er feks 164 cm og kvinde... min idealvægt er (uanset alder) 61....
jeg må så, ifølge lægerne, veje 10% mere, for stadig at være i det "sunde"
område, dvs jeg når op på omkring 67 kg....
rent personligt har jeg det allerbedst når jeg vejer 65, men realistisk set
har jeg det fint med at veje 70, som jeg gør pt..... altså er min personlige
normalvægt mellem 65 og 70 kg...

din "normalvægt" må så om nødvendigt være et kompromis....
hvis din BMI siger 77, og du må veje ca 10% over det, vil din topvægt være
omkring 85 kg.... hvilket nok er mere realistisk for dig, med din alder og
højde og dit udgangspunkt taget i betragtning....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : gusse

Dato : 29-05-06 16:44

passer nu meget godt...

78-79 kg . Men mon ikke 82 kg ville være fint..

--

gusse
www.gusse.net