Hjælp til indkøb af kvalitets kondi-cykel.~
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 20:26

Jeg er et lille fnug på ca. 155 kg. som er meget motiveret til at tabe mig.
Min startvægt var 175 for 2½ måned siden, så jeg er på vej.
Jeg går nu med tanker om at anskaffe en motionscykel, til at supplere de ca.
25 km. jeg går om ugen.
Derfor ville det være godt hvis der var nogen der kunne guide mig til at
finde den rigtige kondicykel.
Jeg er helt klar over at føtex modeller, og lign. ikke er ok.
Mit smertepunkt mht. pris ligger nok omkring 5000 kr.
Det skal gerne være en der kan klare min vægt.
Den må gerne have en fin computer med diverse programmer, forestiller jeg
mig.
Især synes jeg det virker smart hvis det er computeren der styrer modstanden
f.eks. efter min puls.

Jeg har set en del af mærket Ketttler, på nettet, men synes også jeg flere
steder har stødt på kommentarer om at de ikke er så holdbare?
Jeg må indrømme at jeg er noget draget af ERGO-FORM MP-4688 fra
http://www.bm-fitness.dk/ , men undres over jeg ikke har kunne finde ret
meget om den, eller andre forhandlere.. Er det en kvalitets cykel?
Er der en god grund til at jeg ikke skal spare 1000 kr, og købe ERGO-FORM
MP-4355?

Jeg ser frem til lidt feedback på det jeg selv har fundet, samt forhåbentlig
også andre gode alternativer.

Fra : Dan

Dato : 24-05-06 09:37

Er du helt sikker på, at det SKAL være en kondi-cykel? Dengang jeg gik i
fitness-center blev jeg dybt forelsket i crosstraineren, som jeg ikke havde
skænket en tanke indtil da. Netop Kettler laver mange crosstrainere, men
deres grænse er vist 150 kg. Nå, men pointen er, at du også motionerer
armene og derved bruger måske flere kalorier i en løbe-agtig bevægelse.

Dan