Vil denne kost give vægttab?
Fra : Morten

Dato : 17-05-06 19:53

Hej

Jeg har regnet ud at jeg forbrænder ca. 2.600 kcal om dagen - derfor burde
jeg tabe mig rimelig hurtigt hvis jeg kunne holde mig til at indtage f.eks.
1.600 kcal om dagen.

Jeg har et eksempel på en dag her:

Morgen: 1 drikkeyogurt (ca. 200 kcal)
Mellemmåltid: 1 stk. rugbrød med tunsalat (ca. 130 kcal)
Frokost: 2 stk. rugbrød med div. pålæg (ca. 250 kcal)
Aften: Frysepizza (ca. 600 kcal)
Desert: 1 skive Vinetta is (ca. 170 kcal)

Drikkevarer: Vand, og light cola

Denne dag har et samlet kaloerieindhold på ca. 1.350 kcal... det der bare
undre mig er at det jo slet ikke ligner slanke-kost - jeg spiser Pizza og
is, og drikker cola.. kan det passe at jeg vil tabe mig hvis at spise sådan?

Jeg ved godt at der burde være mange flere grønsager og alt det der - men
det er nu engang nemmere for mig at holde en nem kur, end en streng kur, så
hvis denne virkelig vil virke, gør det ikke noget at det tager lidt længere
tid ...

/Morten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-05-06 21:20

> [...]
> undre mig er at det jo slet ikke ligner slanke-kost - jeg spiser Pizza og
> is, og drikker cola.. kan det passe at jeg vil tabe mig hvis at spise

Jep. Men du vil nok løbe noget sur i det, og på et tidspunkt vil din krop
skrige så meget efter vitaminer og mineraler at du får problemer. Hvis du
absolut vil leve på den måde i en periode, så suppler med et par gange Nupo
om dagen og spar isen væk.

Mvh Maria

Fra : Morten

Dato : 17-05-06 22:01

> [...]
> skrige så meget efter vitaminer og mineraler at du får problemer. Hvis du
> absolut vil leve på den måde i en periode, så suppler med et par gange

Jeg har prøvet flere forskellige Nupo varianter, men må desværre konkludere
at jeg ikke er i stand til at drikke dem - efter bare en halv shake kan jeg
næsten ikke få mere ned...

Ville det hjælpe at spise nogen vitaminpiller, eller vil forskellen være
minimal?

Og hvis det kan: Skal jeg gå efter nogen bestemte vitaminer?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-05-06 22:12

Morten wrote:

> Jeg har regnet ud at jeg forbrænder ca. 2.600 kcal om dagen - derfor burde
> jeg tabe mig rimelig hurtigt hvis jeg kunne holde mig til at indtage f.eks.
> 1.600 kcal om dagen.

Det kan du godt.

Mit forbrug skulle også ligge på ca 2600 kcal. Jeg har gennem de sidste to
måneder holdt mig på 1600 kcal og det har indtil nu kostet mig 4 huller i
bæltet.

> [...]
> Frokost: 2 stk. rugbrød med div. pålæg (ca. 250 kcal)
> Aften: Frysepizza (ca. 600 kcal)
> Desert: 1 skive Vinetta is (ca. 170 kcal)

Ja, det vil virke, men du opdager nok hurtigt at der er langt mellem
måltiderne. Din pizza f.eks. kan "veksles" til en del forskelligt frugt og
grønt.

> [...]
> is, og drikker cola.. kan det passe at jeg vil tabe mig hvis at spise sådan?

Ja. Men pas nu på. Maven vil gerne have noget at arbejde med... finder du
ud af. Pizza og is er nok ikke det bedste i det lange løb. Du skal finde en
balance mellem nok mad til maven, så du ikke føler sult konstant, og en
passende mængde energi til at holde dig kørende. Rammer du den, er din kur
ikke umulig.

> [...]
> hvis denne virkelig vil virke, gør det ikke noget at det tager lidt længere

Meget forståeligt.

Jeg var ikke meget til frugt og grønt for 2-3 måneder siden. Jeg tog en
beslutning og begyndte at tælle kalorier. Mange mindre og mere fornuftige
måltider synes at være løsningen for mig. Ret hurtig sneg "det sunde mad"
sig med i indkøbskurven. Det handler vel om at ændre sine vaner...

--
Mvh. Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-05-06 16:14

Morten skrev den 17-05-2006 20:52:
> [...]
> jeg tabe mig rimelig hurtigt hvis jeg kunne holde mig til at indtage f.eks.

ja.

> [...]
> Mellemmåltid: 1 stk. rugbrød med tunsalat (ca. 130 kcal)
> Frokost: 2 stk. rugbrød med div. pålæg (ca. 250 kcal)

Hvor meget pizza er det?

jf. http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0500 indholder
dybfrostpizza 786 kilojoule (ca. 191 kalorier) pr. 100 gram.

> Desert: 1 skive Vinetta is (ca. 170 kcal)

Hvor stor er den skive vinetta?

Jf. http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0843
indeholder 3. farvet is (det er det nærmeste som kommer vienetta)
778 Kilojoule (ca. 190 kalorier) pr. 100 gram.

> [...]
> is, og drikker cola.. kan det passe at jeg vil tabe mig hvis at spise sådan?

Hvis kalorie-systemet virker, så ja.

Det jeg syntes er betænkelig er, at du lægger hovedvægten af din daglige
kost om aftenen, hvilket medfører et lavt blodsukker, der igen kan
medføre, at du i løbet af dagen kan opleve en trang til nogen kalorier
du ikke har indregnet i de 1350. Der er naturligvis et pænt stykke vej
op til de 2600 som er dit forbrug.

> [...]
> hvis denne virkelig vil virke, gør det ikke noget at det tager lidt længere

Det du har planlagt er en streng kur. Du har planer om at have et
dagligt kalorieunderskud på 1250 kalorier. Det er faktisk ret voldsomt.

Pøj pøj med det.

mvh

Carsten

Fra : Morten

Dato : 19-05-06 09:33

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor meget pizza er det?
>
> jf. http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0500 indholder
> dybfrostpizza 786 kilojoule (ca. 191 kalorier) pr. 100 gram.

300g - det er regnet ud, udfra deklerationen på æsken ...

> Hvor stor er den skive vinetta?
>
> Jf. http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0843
> indeholder 3. farvet is (det er det nærmeste som kommer vienetta) 778
> Kilojoule (ca. 190 kalorier) pr. 100 gram.

125 ml (500 ml i en æske) - også regnet ud, udfra det der står på æsken...

> [...]
> Det du har planlagt er en streng kur. Du har planer om at have et
> dagligt kalorieunderskud på 1250 kalorier. Det er faktisk ret voldsomt.

Jo, men mit problem er altid at jeg savner min pizza/burger ting, og "guf"
om aftenen - samt at jeg nogle gange kommer sent hjem, og ikke har det store
overskud til at lave andet end hurtigt mad ... alle disse problemer er løst
med denne kur ....

Men lad os se hvor længe det holder ...

Fra : BK

Dato : 18-05-06 19:51

Morten wrote:
> [...]
> jeg tabe mig rimelig hurtigt hvis jeg kunne holde mig til at indtage f.eks.

Hvordan regner man ud hvor meget man forbrænder?

m.v.h.
Bjarne

Fra : Karsten

Dato : 19-05-06 09:55

BK <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk>skrev:

>Hvordan regner man ud hvor meget man forbrænder?

eksempelvis her:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

mvh. Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 19:33

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Frokost: 2 stk. rugbrød med div. pålæg (ca. 250 kcal)
> Aften: Frysepizza (ca. 600 kcal)
> Desert: 1 skive Vinetta is (ca. 170 kcal)

Nogle kan tabe sig med dêt, andre ikke.
Jeg synes ikke den kur er værd at satse på,
da den vil ta så lang tid før du ser resultat,
at du stopper før tid.
Drop pizza + Vienetta isen, spis det kun lørdag og søndag,
og i de mængder du overhovedet kan konsumere.
Mit slankemotto er: "hurtigt ind, hurtigt ud".
Det ryger lige igennem uden du når at absorberer skidtet.
Derfor er det OK i weekenden, men forbudt til hverdag !