Diætist, hvad kan man forvente sig
Fra : per

Dato : 20-04-06 23:51

Hej

Jeg skal ha kontakt til en diætist, men jeg ved faktisk ikke hvad man kan
forvente sig at sådan en. Får man et alenlangt kost fordrag, om hvad man må
og ikke må. Får man flere bøger med hjem som beskriver de fødevare man nu
engang har i butikkerne, hvad de indeholder og om de er sunde eller får man
en kostplan som beskriver hvad du må spise morgen, middag og aften, og
derimellem, hvad er dit bud, erfaringer søges.

Per

Fra : gusse

Dato : 21-04-06 08:10

naa du får nogle genrelle råd om hvad du skal putte i munden og hvad du ikke
skal. Og råd til hvordan du undgår det du ikke må spise..

og så er det jo individuelt fra konsult til konsult hvad der sker. De har
vel deres faste rutine..

Skal du ned i vægt kan jeg varmt anbefale de danske vægtkonsulenter...

held og lykke
--

gusse
www.gusse.net

Fra : per

Dato : 21-04-06 09:30

Nu har jeg prøvet DDV, og det var da godt nok til at starte på, men i
længden tror jeg ikke det holder, ideen er god nok, men at leve på 600 g
grønt hele livet, tror jeg ikke holder. Jeg tror mere på motion og
livsstilomlægning.

Per

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-04-06 16:23

per skrev den 21-04-2006 10:30:
> [...]
> længden tror jeg ikke det holder, ideen er god nok, men at leve på 600 g
> grønt hele livet, tror jeg ikke holder. Jeg tror mere på motion og

Måske en coach i et af de ordentlige træningscentre rundt om?

mvh

Carsten

Fra : per

Dato : 21-04-06 18:46

Tja, nu får vi se. Men beretningen fortsætter, når jeg har været der.

Per

Fra : Inger

Dato : 23-04-06 21:51

per wrote:
> [...]
> en kostplan som beskriver hvad du må spise morgen, middag og aften, og
> derimellem, hvad er dit bud, erfaringer søges.

Jeg har gået hos en diætist der er tilknyttet mit lægehus og som jeg
derfor heller ikke har betalt for. Jeg var hos hende en halv time en
gang om måneden. Jeg blev henvist til hende fordi mit blodsukker var så
ustabilt at jeg altid gik og fik det skidt. Det gav hun mig så en række
gode og virksomme råd omkring.

Da det ligesom kørte på skinne blev vi enige om at vi da liiige kunne
kigge lidt på min vægt, da jeg gerne skulle tabe mig. Hun fortalte mig
en masse ting jeg godt vidste i forvejen om hvad man skal gøre for at
tabe sig, men formåede ikke at "lære" mig at tilberede det sunde
aftensmåltid! Så det var knap så succesfuldt og jeg ved stadig ikke
hvordan man tilbereder grøntsager så de bliver lækre, og hvordan man
laver nem og sund aftensmad.

Hendes råd til mig gik ud på en masse opskrifts-brochurer med alenlange
ingredienslister hvoraf halvdelen var ting jeg ikke anede hvad var. Ikke
lige det man har brug for efter en lang dag... Hendes sidste råd til mig
var at jeg skulle låne en børne-koge-bog på biblioteket for at lære at
lave grøntsager!

Mvh. Inger

Fra : gusse

Dato : 24-04-06 08:08

Det er det, der er forskellige rådgivere. nogle gode andre dårlige...

--

gusse
www.gusse.net

Fra : Kristine Gazel

Dato : 24-04-06 11:20

per wrote:
> [...]
> er sunde eller får man en kostplan som beskriver hvad du må spise
> morgen, middag og aften, og derimellem, hvad er dit bud, erfaringer

Jeg ved jo ikke hvor bor, men bor du i hovedstadsområdet kan jeg anbefale
citydiætisten http://www.citydiaetisten.dk/.
Jeg fik startpakken med samtale, analyse af problemet (analyse af den
kost/de vaner, der gjorde/gør mig overvægtig), kostplan og opfølgende
vejninger. I løbet af et halvt år har jeg tabt 10 kilo, mest i starten. For
tiden står det stille, men det er bestemt min egen skyld, og ikke
diætistens.
Med andre ord; du får redskaberne og vejledningen til et varigt og sundt
vægttab, med en person der tager dig alvorligt og ikke behandler dig som et
barn, men det er naturligvis dit eget ansvar om du følger det. Hvis du gør,
så virker det. Voila !

Held og lykke.

Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.