Eksem
Fra : M. Andersen

Dato : 15-05-06 19:59

Hej gruppe!

Min begejstring over at have opdaget denne gruppe er stor, for så kan jeg
begejstret og uden at blive buuh'et ud, fortælle at jeg da jeg var omkring 8
år, fik echinamin dråber hver dag - 10 stk, fordi min mor troede jeg var
meget forkølet. I virkeligheden var det bare støvallergi og hun skulle have
gjort rent i stedet. Nå, men de massive mængder af echinamin gav mig et
eksem som startede omkring 10-11 års alderen og medførte alvorlige udbrud i
ansigtet af MEGET kløende udslæt - en kløe som ikke kunne afhjælpes med
noget som helst - tro mig jeg har prøvet lidt af hvert. Været ved 5-6
hudlæger igennem de sidste 30 år + egen læge og fået svar som "Det er
hormoner, vi kan ikke gøre noget. Du må leve med det" "Jeg ved det ikke"
"Det er fordi du spiser sukker/mælk/kød osv".
Teorien om echinaminen er min egen efter jeg hørte et foredrag af en som
havde forsket lidt i det og fundet ud af at massive mængder kunne fremkalde
eksem i ansigtet. Der gik så at sige en prås op for mig.
Den sidste hudlæge mente at det var bakterier dybt nede i hårsækkene, deraf
kløen og anbefalede mig 21 dages antibiotika kure hver gang jeg havde
udbrud. I løbet af 6 måneder var antibiotikaen holdt op med at have en
effekt.
Nå, men jeg har selvfølgelig en del ar i ansigtet efter 30 års kløen. Så
flytter jeg til Skagen, møder en akupunktør som ser arrene, spørger hvad de
er og siger at hun gerne vil prøve at behandle mig og i løbet af 2 måneder
er vi nede på at det bryder ud omkring menstruationen, ellers ikke. Jeg er
lykkelig. Hvorfor f..... er akupunktur ikke en fuldstændig og aldeles
anerkendt behandlingsmetode herhjemme?! Åndssvagt!

Mette

Fra : Marianne

Dato : 15-05-06 22:06

> Teorien om echinaminen er min egen efter jeg hørte et foredrag af en som
> havde forsket lidt i det og fundet ud af at massive mængder kunne
> fremkalde eksem i ansigtet.

Hej

Uha - jeg bruger Echinamin ret flittigt til mine institutionsbørn (og til
mig selv), og det lyder da foruroligende. Kan du uddybe din teori om
sammenhæng mellem echinamin og eksem lidt?

mvh
marianne

Fra : M. Andersen

Dato : 16-05-06 05:42

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig selv), og det lyder da foruroligende. Kan du uddybe din teori om
> sammenhæng mellem echinamin og eksem lidt?

Det kan jeg desværre ikke - jeg hørte det på en konference i efteråret i
Zoo - en konference om hvilke former for alternativ behandling der muligvis
vil skal gøre autoriserede.
Men jeg fik altså 10 dråber om dagen - cirke en uge om måneden i 2 år. Og da
ingen har kunnet forklare eksemet på anden måde, er det for mig nærliggende
at se at det tidsmæssigt hænger sammen =/
Kan du eventuelt dyrke noget motion i stedet eller lave noget sjov bevægelse
med ungerne - det skulle efter sigende virke lige så godt :)

Mette