Akupunktør i Århus
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 11-04-06 09:50

Nogen der kan anbefale en supergod akupunktør i Århus? Gerne en
kineser eller lignende, der har fået det ind 'med ske' :)

Fra : C.H

Dato : 11-04-06 10:24

Her er en række akupunktører i Århus, som er RAB-godkendte:

http://www.aku-net.dk/1/130/soeg-behandler.html

Der er vist en enkelt kineser imellem - selvom det i mine øjne ikke
nødvendigvis siger noget om kvaliteten af behandlingen.

God fornøjelse med det...

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 11-04-06 11:17

Næ - ville bare gerne prøve sådan en :) Fandt en Wang der godt nok
ikke er på listen der - så nu må vi se...

Fra : C.H

Dato : 11-04-06 12:12

Jeg vil anbefale dig at vælge en på listen. Når man har en RAB-godkendelse
er det et bevis for, at man har et minumum af uddannelse inden for sit fag
foruden eksamen i anatomi/fysiologi, patolog, farmakologi og
førstehjælpskursus. Desuden er RAB-godkendte behandlere forsikrede, og kan
stilles til ansvar for fejlbehandling.

Alle kan kalde sig akupunktør og nogle praktiserer med grundlag i et
weekendkursus. Som sagt er ens nationalitet ingen garanti for, at man er
veluddannet og laver gode behandlinger.

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 11-04-06 12:24

Jeg er helt enig.

Dog synes jeg ham jeg har fundet virker ret troværdig :

http://home1.stofanet.dk/akupunktur/ommig.html (ej reklame - blot
henvisning) - vil du ikke gi' mig ret?

Og så ligger han kun få stenkast fra mit arbejde hvilket også er et
plus.

:)

Fra : C.H

Dato : 11-04-06 13:26

Absolut... Hvis det, der står er rigtigt, er du med garanti i gode hænder.

Jeg håber, du får en rigtig god virkning af behandlingerne

Fra : Steen

Dato : 12-04-06 16:36

numzie@gmail.com wrote:

> Dog synes jeg ham jeg har fundet virker ret troværdig :

Ha! En troværdig akupunktør

Der findes to slags alternative behandlere: Dem der er så dårligt uddannede,
at de selv tror det virker, og dem, der godt ved, at det ikke virker, men
tjener gode penge på det.

/steen

Fra : Klaus Linnert

Dato : 12-04-06 16:44

Steen submitted this idea :

> [...]
> at de selv tror det virker, og dem, der godt ved, at det ikke virker, men

Den slags burde man side overhørig, for magen til sludder skal man lede
længe efter.

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : B. Enny

Dato : 12-04-06 20:36

Klaus Linnert wrote:
> Steen submitted this idea :

> Den slags burde man side overhørig, for magen til sludder skal man lede
> længe efter.

det er du ret i - der er meget af den slags der er noget plat

--

B. Enny

Fra : Steen

Dato : 13-04-06 10:37

Klaus Linnert wrote:

> Den slags burde man side overhørig, for magen til sludder skal man
> lede længe efter.

Godt, jeg vil gerne give dig en udfordring: Vis mig mindst 10 grundige,
anerkendte, dobbelt-blinde, peer-reviewede undersøgelser, der er
repræsentative, som ikke efterfølgende er blevet kritiseret for
videnskabelig uredelig, og som påviser, at akupunktur har en markant større
effekt end placebo.

Du må også gerne komme med en teori for virkningsmekanismen bag akupunktur,
som er i overensstemmelse med den moderne anatomi.

/steen

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 11-04-06 13:43

Ja det kan da kun gå fremad efterhånden....

Fra : B. Enny

Dato : 11-04-06 13:50

numzie@gmail.com wrote:
> Ja det kan da kun gå fremad efterhånden....

Hvad stikker dig dog? Nu ikke så prikken!

--

B. Enny

Fra : C.H

Dato : 11-04-06 14:04

Ja det kan da kun gå fremad efterhånden....

Åhh nej - nu blev jeg da nysgerrig. Vil du dele, hvad det er, du skal
behandles for?

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 11-04-06 16:12

C.H skrev:

> <numzie@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja det kan da kun gå fremad efterhånden....
>
> Åhh nej - nu blev jeg da nysgerrig. Vil du dele, hvad det er, du skal
> behandles for?

Slet ikke noget spændende - beklager :)

Har bare haft hovedpine især i tindingerne sådan on/off i 3 måneder
nu - og lægen mente det var spændinger i nakke, som jeg har gået til
fys for - men det hjælper ikke... får også læsebriller om et par
uger - så det skal bare væk nu, for jeg er ved at være _rigtig_
træt af det...

Samtidig kæmper jeg med øjenbetændelse, om trods 2 forskellige
dråbepræparater ikke er gået væk endnu - og det er en rigtig træls
kombo de to ting :)

Fra : B. Enny

Dato : 11-04-06 22:30

numzie@gmail.com wrote:

> [...]
> nu - og lægen mente det var spændinger i nakke, som jeg har gået til
> fys for - men det hjælper ikke... får også læsebriller om et par

hvad med at få de briller med vuns i stedet for at lade en kineser jage
nåle i dig

--

B. Enny

Fra : C.H

Dato : 12-04-06 18:42

C.H skrev:

> [...]

Samtidig kæmper jeg med øjenbetændelse, om trods 2 forskellige
dråbepræparater ikke er gået væk endnu - og det er en rigtig træls

Jamen der skulle da være en fin mulighed med akupunktur specielt hvad angår
hovedpinen.
Hvis det viser sig, at behandlingen ikke holder, så kan du eventuelt kigge
efter en behandler, der er posturolog. Det er oftes en forstyrrelse i det
menneskets posturologiske system, der giver tilbagevendende hovedpiner.

(Det posturologiske system er den mekanisme, som sørger for, at vi kan holde
os oprejst og stå og orientere os i rummet)

Pøj pøj med det

Fra : C.H

Dato : 12-04-06 18:54

Sorry, der gik lidt ged i den... Håber du kan hitte meningen alligevel

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 12-04-06 08:12

Ja men nu er der desværre ca 3 ugers levering på dem... de er skam
allerede bestilt, men ligesom vi andre holder optikere m.fl. også fri
i påsken :)