Nej
Fra : Henrik

Dato : 03-04-06 19:53

Det der magnet-tuller-huller hjælper ikke en %$&/¤#!!

Den eneste effekt er den slankende effekt - på tegnebogen!

Og så er der jo placebo-effekten. Den må man ikke kimse af!

Lidt videnskab:

Et statisk magnetfelt kan kun påvirke een ting: Dét der er magnetisk! Et
menneskes krop er ikke magnetisk, og indeholder ikke magnetiske elementer.
Derfor vil en magnet-madras, -tæppe, -dyne, og så videre ikke virke mod
noget som helst.

Hvis der var tale om en vekslende magnetfelt, så kunne man overveje om der
skete bare ét eller andet mens man lå i det. Vekslende magnetfelter påvirker
ting som er elektrisk ledende, uden at de nødvendigvis er magnetiske.
Men vekslende magnetfelter "er" der ikke bare, de kræver elektricitet for at
virke.

Så glem alt om magneter. Et varmetæppe vil garanteret være bedre.

Venlig hilsen
Henrik E.

Fra : Carsten Ågren

Dato : 10-04-06 21:39

Lidt videnskab:

> [...]
> virke.
>
> Så glem alt om magneter. Et varmetæppe vil garanteret være bedre.

Det er godt nok et lidt halvgammelt indlæg - men nu svarer jeg
alligevel.. Har ikke kigget i usenet i lang tid..

Det er forkert at tro, at magnetfelter ikke påvirker et menneske. Alle
de signalprocesser der foregår, sker ved kemiske reaktioner, som
forårsager elektriske strømme. Disse processer kan i allerhøjeste grad
påvirkes af magnetfelter. Ikke nødvendigvis til det bedre, men det
påvirker os.

HVIS så denne påvirkning evt. lindrer smerter, jamen så er det jo bare
heldigt.. Det er i så fald ikke helbredende, og man kan jo ikke sige, om
der evt. sker en eller anden utilsigtet negativ påvirkning på længere
sigt...

Jeg har selv prøvet at behandle med magneter, hvor man direkte kan se på
patienten, at man påsætter en magnet et bestemt sted. Patienten ændrer
f.eks. stilling, helt ubevidst. Denne virkning er fuldkommen uafhængig
af om patienten tror på det eller ej.. Jeg bruger det så ikke længere,
fordi jeg ikke finder at langtidseffekten er særlig stor.

Mvh
Carsten Ågren

Fra : B. Enny

Dato : 10-04-06 22:27

Carsten Ågren wrote:

> Jeg har selv prøvet at behandle med magneter, hvor man direkte kan se på
> patienten, at man påsætter en magnet et bestemt sted.

Lommen - er mønter magnetiske?

> [...]
> af om patienten tror på det eller ej.. Jeg bruger det så ikke længere,
> fordi jeg ikke finder at langtidseffekten er særlig stor.

eller måske fordi de fleste er gået over til dankort.

--

B. Enny

Fra : Steen

Dato : 12-04-06 16:31

Carsten Ågren wrote:

> Det er forkert at tro, at magnetfelter ikke påvirker et menneske.

Nej, det er det ikke. Med mindre, naturligvis, vi enten taler om folk med
plomber i tænderne, pacemakere eller diverse andre implantater.

> Alle
> de signalprocesser der foregår, sker ved kemiske reaktioner, som
> forårsager elektriske strømme. Disse processer kan i allerhøjeste grad
> påvirkes af magnetfelter.

En effekt af et (moderat) magnetfelt på organismen er ALDRIG påvist.

> Ikke nødvendigvis til det bedre, men det
> påvirker os.

Nej, det gør det altså ikke.

> HVIS så denne påvirkning evt. lindrer smerter, jamen så er det jo bare
> heldigt..

Ja. Og hvis den får én til at vinde i Lotte, eller tabe sig, eller få færre
rynker, eller have mere held i kærlighed, så er det også godt. Det gør det
bare ikke.

> Jeg har selv prøvet at behandle med magneter, hvor man direkte kan se
> på patienten, at man påsætter en magnet et bestemt sted.

Dokumentation?

> Patienten
> ændrer f.eks. stilling, helt ubevidst.

Dokumentation? Det har jeg aldrig hørt om før. Jeg kan næsten ikke tro
andet, end at du lyver, og det med overlæg.

Som sagt: der er ingen effekt. Ingen.

/steen

Fra : C.H

Dato : 12-04-06 19:01

Magneter kan i allerhøjeste grad påvirke et menneskes stilling, men det er
af en kompliceret omvej, der hedder det posturologiske system.
Det magneten gør, hvis den vel at mærke er kraftig nok, er, at opspænde
eller afspænde musklen, den bliver sat på. Det er der ikke noget fantasi i.
Og bestemt heller ikke en løgn.

Hvis et menneske har en forstyrrelse i det posturologiske system, kan det
stamme fra dystoni i øje eller kæbemuskulatur. Denne dystoni skaber en
skulderhældning og/eller en bækkenhældning. Sætter man en kraftig magnet på
det rigtige sted, vil denne skulder/bækkenhældning forsvinde lige med det
samme. Der skal såmænd ikke mere dokumentation til end et par åbne øjne.

Fra : Steen

Dato : 13-04-06 10:43

C.H wrote:

> [...]
> kraftig magnet på det rigtige sted, vil denne skulder/bækkenhældning
> forsvinde lige med det samme. Der skal såmænd ikke mere dokumentation

Jeg er ikke mediciner, men en googling på ordet "posturologisk" giver mig
kun links til new age- og andre religiøse websites. Jeg krydsposter derfor
til dk.videnskab.sundhed for at høre, om det "posturologiske" system rent
faktisk eksisterer, og om magnetpåvirkning rent faktisk har den effekt, du
beskriver, eller om det er noget, der i højere grad foregår i din fantasi.

/steen

FUT: dk.videnskab.sundhed

Fra : B. Enny

Dato : 12-04-06 20:36

Steen wrote:

> [...]
>

> Dokumentation? Det har jeg aldrig hørt om før. Jeg kan næsten ikke tro
> andet, end at du lyver, og det med overlæg.

kaffegrums og kyllingknogler er mere effektive - dog ikek på det
økonomiske plan. Godt nok bilige i anskaffelse, men markedet er ikke så
stort....

--

B. Enny