Blåmejse
Fra : Karo

Dato : 28-04-06 18:55

Jeg har en blåmejse i haven. Men den bruger nu det meste af tiden på at
pikke på vinduerne mod vest, nord og syd. Hvordan kan jeg få "lært" den, at
det er spild af tid at forsøge at komme igennem ruden og den kun risikerer
at få hjernerystelse. Det er ikke dens spejlbillede og dermed en konkurrent
den angriber, for den kan sidde på sålbænken og pludselig flyve 1½ meter op
langs ruden og pikke på. Det er heller ikke edderkopper eller lignende, for
den kan have næbbet fuld af redemateriale. Det er heller ikke fordi den kan
se gennem huset, for jeg kan lukke dørene, så der ikke kommer lys gennem
huset. Lige nu sidder den på den nedre ramme og kigger ind på, at jeg
skriver. Af og til tror jeg den er præget så meget på mennesker, at den vil
ind til mig, men kommer jeg hen til vinduet, flyver den sin vej.
Hjælp min blåmejse til at få tiden til at gå bedre, ved at flyve rundt i
haven i stedet for at spilde tiden med de vinduer.

Fra : Frede Mikkelsen

Dato : 28-04-06 00:22

prøv at sætte en såkaldt rovfugleskygge på ruden. det skal nok hjælpe , men
det skræmmer jo også andre fugle væk, men så kan du nedtage det igen. mvh
Frede

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-04-06 22:38

Karo <karo@mail.dk> wrote:

> Jeg har en blåmejse i haven. Men den bruger nu det meste af tiden på at
> pikke på vinduerne mod vest, nord og syd.

Jeg har en, eller flere, der gør præcist det samme.

Og den vækker mig om morgenen

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 29-04-06 23:59

Ole Jensen wrote:

> Jeg har en, eller flere, der gør præcist det samme.

Har du vinduer med (linolie) kit ??

Mikkel