Mandarinand ved Middelfart
Fra : Pia & Christian

Dato : 05-04-06 11:20

Hej

Jeg har opserveret en mandarinand ved Middelfart gentagne gange i de sidste
par dage. Den virker ikke sky, så der er jo sikkert tale om en der har
undsluppet fra fangeskab. Den ligger sammen med gråænder og det er jo en
flot lille and. Jeg fik et par billeder af din i morges, men kvaliteten er
ikke prangende.

Mvh.

Christian Rasmussen

Fra : Svendborg

Dato : 06-04-06 19:43

Hej Christian

Fint med Mandarinand ved Middelfart. Du har sikkert ret i, at anden er en
undsluppen fugl, men flotte er de.
Ved Odense å ses der hele året flere mandarinænder, som klarer sig i
'friheden'.
Du kan finde obs af arten på http://www.doffyn.dk/forside/ under
observationer.

Mvh Erhardt