Inventor kontra ProE
Fra : Torben Ruby

Dato : 24-05-06 14:13

Hejsa
Jeg er ProE bruger til dagligt i mit studie, jeg har dog lagt mærke til at
flere og flere reklamere for Inventor, hvad er fordelen ved Inventor frem
for ProE? Hvor udbredt er den? bør man begynde at bruge den istedet, eller
som suppliment, eller skulle det være smertefrit at gå fra ProE wildfire 2.0
(snart 3.0) til Inventor 10 - sådan rent GUI ?

Mvh Torben Ruby

Fra : Lars

Dato : 26-05-06 16:59

In article <e51m51$2npp$1@gnd.k-net.dk>, rubyto@fjerndette_image.dk
says...
> [...]
> flere og flere reklamere for Inventor, hvad er fordelen ved Inventor frem

Hej det er nok en god ide at kigge i retningen af Inventor, idet dette
er den mest anvendte 3D-CAD software i industrien:
http://www.upfrontezine.com/2005/upf-452.htm

Ydermere er Autodesk (firmaet bag Inventor) det CAD firma med størst
markedsværdi, hvilket også er med til at sikre Inventor's fremtid/
udvikling:
http://worldcadaccess.typepad.com/blog/2005/02/most_valuable_c.html

Det er bla. brugervenligheden i Inventor der har sikret dens succes,
alene i dk har en del firmaer skiftet over til Inventor alene af den
årsag, bla. fra Pro-Engineer.

Jeg vil foreslå dig at kontakte een af Autodesk forhandlerne for en
gratis trial:
http://www.betechdata.dk/

Nogle af dem udbyder formentlig gratis mini-kurser?

--
Best regards

Lars Sandberg
AppCon
www.appcon.dk

Fra : Torben Ruby

Dato : 26-05-06 21:33

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]

gratis trial:
http://www.betechdata.dk/

Nogle af dem udbyder formentlig gratis mini-kurser?

Har tænkt mig at købe den bundlede pakke man kan få med
Inventor(studieversion) plus inventorbogen...

Har du noget forstand på Solid Works? er den god at kunne, for det er jo
lige som om at Inventor ikke har noget læring, så kan man jo lige så godt
bruge kræfterne på SW?

Torben Ruby

Fra : Lars

Dato : 27-05-06 11:38

In article <e57olj$28v9$1@gnd.k-net.dk>, rubyto@fjerndette_image.dk
says...
> Har du noget forstand på Solid Works? er den god at kunne, for det er jo
> lige som om at Inventor ikke har noget læring, så kan man jo lige så godt
> bruge kræfterne på SW?

Jeg har ikke rigtig selv arbejdet med SW, men terminologien omkring 3D
er den samme blandt de fleste 3D-CAD systemer.

Idet både Inventor & SW angiveligt sigter på brugervenlighed kan man
hurtigt komme igang, men det er helt sikkert at du efter 1 års intensivt
brug fortsat opdager nye features, så det er en god ide at vælge det
CAD-system du vil satse på, eller endda begge

ps: Du bør lige kigge på citat-teknik idet du bla citerer hele min tekst
som om du selv skrev det:

Best regards

Lars Sandberg
AppCon
www.appcon.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 29-05-06 07:25

Har dine anbefalinger noget at gøre med at du selv lever af at sælge og
udvikle Autodesk produkter ???

Mvh. Jesper
Der selv bruger Pro-E og UG

Fra : Lars

Dato : 29-05-06 09:14

In article <447a93b4$0$189$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nomail@nomail.de says...
> Har dine anbefalinger noget at gøre med at du selv lever af at sælge og
> udvikle Autodesk produkter ???

Hej Jesper. Nej & der er flg. grunde:

Vi udvikler ikke Autodesk produkter (det gør Autodesk selv)

Vi sælger ligeles ikke Autodesk produkter, se Betech forhandlerliste:
http://www.betechdata.dk/
Vi er brugere & udvikler blot tredieparts aplikationer.

Vedr udbredelse af CAD software, kom jeg med et par kildehenvisninger
som dokumentation.

Idet du er bruger af ProEng / UG vil du formentlig håbe at disse CAD-
systemer eksisterer & udvikles om 5 år, ikke sandt?

Vi er i den samme situation, blot m Autodesk produkter (Inventor), så
det er ret naturligt at jeg ønsker at Inventor eksisterer & udvikles om
5 år, idet vor kundegrundlag er blandt disse brugere.
Det er bestemt ingen hemlighed

--
Best regards

Lars Sandberg