Orange Country Choppers - Solid Works ?
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 04-04-06 19:10

Hejsa....

Jeg så lige OCC drengene på Discovery og for en gang skyld så man lidt om
hvorden de lavede alle de smarte fælge.
Men jeg kunne ikke rigtig lurer hvilket software de brugte, udover at det
forgik i solid og at de havde sådan en smart 3D robot-arm-taster som de
kunne trille ud på værkstedet og tage mål med osv...

Har i nogen anelse ??

Mvh
Leon

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 04-04-06 19:21

FARO Technologies signed a shop support agreement with Orange County
Choppers (OCC) as a result of OCC Artist/Designer Jason Pohl using one of
FARO's portable CMMs, the Platinum FaroArm. Pohl, now a self-described
"digitizing freak," got hooked on the FaroArm while reverse engineering
parts. He digitizes parts -- and even the contours of the random objects
that add to a vehicle's individuality -- then modifies them into designs for
OCC's original, 120-horsepower works of art. In addition to utilizing the
FaroArm's reverse-engineering and design capabilities, OCC also uses it to
program their CNC machines.

+

http://www10.mcadcafe.com/nbc/articles/view_weekly.php?articleid=206773

http://www10.mcadcafe.com/nbc/articles/index.php?articleid=163240

Så det er SolidWorks, COSMOSWorks, en FAROArm Platinum og andet godt...

Sikkert ikke en billig løsning, lækkert ser det ud.

-Leon

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 11-04-06 13:01

Hej Leon

Jeg synes også at du skal se andre facetter af hvordan OCC drengene
håndterer IT med SWX
http://video.google.com/videoplay?docid=-7005287363704755088&q=computer

Som du nok ved så er jeg ikke helt objektiv - men jeg tror der er
flere der kan sätte sig ind i fornemmelsen.

MVH

Uffe Bak
Autodesk

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-04-06 18:50

mega griner....
men jo den T-shirt har vi vist alle.... men når man har prøvet det et par
gange lærer man at navngive og gemme projektet, helst fra start af hvor
doko'et blankt.. så må auto-save funktionen tage over derfra