Arc med uret
Fra : Jørn Sørensen

Dato : 28-03-06 18:04

Hej NG
Jeg mener at have set et sted, at man kan ændre tegningen af cirkelbuer, så
man kører med uret (CW) istedet for mod uret (CCW) som er standard. Husker
jeg forkert eller hvad.

vh JS

Fra : GK

Dato : 28-03-06 18:43

hvis det er autocad så kan du ændre det ..ja du husker ikke forkert

Fra : Jørn

Dato : 29-03-06 06:41

Ja, det skulle jeg selvfølgelig have nævnt. Det drejer sig om AutoCAD 2006.
Er der nogen der lige ved, hvor det er henne det skal ændres.

JS

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-03-06 11:29

Jørn skrev:
> Ja, det skulle jeg selvfølgelig have nævnt. Det drejer sig om AutoCAD 2006.
> Er der nogen der lige ved, hvor det er henne det skal ændres.

Ja, UNITS på kommandolinien. Flueben sættes i "clockwise"

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jørn Sørensen

Dato : 29-03-06 17:45

Jeg kan kun få det til at virke på linier. Det virker ikke på de Arc
kommandoer jeg har prøvet.
MVH Jørn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-03-06 18:37

Jørn Sørensen skrev:
> Jeg kan kun få det til at virke på linier. Det virker ikke på de Arc
> kommandoer jeg har prøvet.

Prøv lige at uddybe hvorfor du vil ændre, eventuelt med et eksempel.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jørn Sørensen

Dato : 29-03-06 20:02

Jeg ville gerne kunne vise et eks. Men jeg kan ikke få sendt meddelsen med
indlagt grafik. Må/kan man vedhæfte en lille gif fil.

MVH Jørn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-03-06 22:18

Jørn Sørensen skrev:
> Jeg ville gerne kunne vise et eks. Men jeg kan ikke få sendt meddelsen med
> indlagt grafik. Må/kan man vedhæfte en lille gif fil.

Det må/kan man ikke. Det skal foregå i DK.BINAER. Men forstår jeg det
ret så vil du tegne en cirkelbue fra kl.9-kl.12-kl.3?. Og ikke
kl.3-kl.12-kl.9?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jørn

Dato : 30-03-06 06:48

Ja, det er korrekt. Og det jeg håber er at det er en nem skift, da der vil
være tegninger, hvor der skal skiftes frem og tilbage.

Fra : GK

Dato : 31-03-06 12:30

jeg kan ikke se at det skulle være noget problem det er da bare at regne det
ud fra o grader og mod uret ,,om det er fra kl 3 eller hvad er i principet
lige meget syntes jeg ,,, men smag og behag tæller jo også så hel og lotto
med det

mvh gk

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 14-04-06 16:32

Hi

Du bruger minus tegnet når du angiver vinklen.

P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 25-04-06 22:33

En arc (CW) fåes ved at taste et neagtivt antal grader eks -45 , et
(CCW) fåes med et positivt tal ------- hvorfor vi skal drilles med nul
grader ved -45 grader og skal tegne mod ikke med uret , handler jo om
den matematik der ligger i programmet faktisk vil AutoCAD helst have
grader angivet i Radianer , ihvertilfælde må man bruge en
"grader-til-radianer" funktion når man skriver applikationer der giver
direkte input til AutoCAD.