Skolebørsen?
Fra : Charlotte West

Dato : 22-03-06 23:15

Hej alle i NG "folkeskolen"

Måske nogle her kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål?
Har ladet mig fortælle, at der engang var noget der hed "Skolebørsen",
men glemte at orientere mig ordentligt om hvor og hvordan? Måske var
det på skolekom? Men nu har jeg snart prøvet alt, - kan hverken finde
det dér eller på nettet?

Måske der ringer en klokke hos nogle af Jer? Har I hørt det før og ved
hvor jeg kan finde det?

Vi er meget interesserede på vores skole, i at finde partier af
aflagte ordbøger, som måske alligevel bare ligger og fylder op på div.
skolelofter eller lign. Både Retskrivningsordbogen, Da/Eng, Eng/Da,
Ty/Da og Da/Ty. Og jeg fik altså det indtryk, at Skolebørsen var et
sted, hvor man kunne "handle" skolerne imellem?

De bedste hilsner
Charlotte West
Bornholm

Fra : Charlotte West

Dato : 28-03-06 22:32

On Wed, 22 Mar 2006 23:14:57 +0100, Charlotte West
<chaplin@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>det dér eller på nettet?
>
>Måske der ringer en klokke hos nogle af Jer? Har I hørt det før og ved

Mystisk, at absolut ingen har lyst til at svare på mit indlæg?
Jeg går ud fra, at det er fordi ingen kender til "Skolebørsen"?
Men jeg kan jo ikke vide det? - måske skyldes det noget helt andet?
Havde været meget rart med bare en eller anden form for respons?

På forhånd tak ;c)

De bedste hilsner
Charlotte West

Fra : Niels Aage

Dato : 29-03-06 07:39

"Charlotte West" <chaplin@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg kan jo ikke vide det? - måske skyldes det noget helt andet?
> Havde været meget rart med bare en eller anden form for respons?

Det er nok fordi ingen har hørt om det! Jeg er ikke stødt på det i mine 37
år i folkeskolen.
Søg evt. i registrene til bladet "Folkeskolen" eller henvend dig der.

vh Niels Aage

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 09:15

Niels Aage <nielsaa@min.dk> wrote:

> [...]
> år i folkeskolen.
> Søg evt. i registrene til bladet "Folkeskolen" eller henvend dig der.

Kendskabet til Skolebørsen kan måske aflæses af følgende:

<http://www.google.dk/search?q=skoleb%C3%B8rsen&start=0&ie=utf-8&oe=utf-
8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Charlotte West

Dato : 29-03-06 21:17

On Wed, 29 Mar 2006 10:14:46 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Kendskabet til Skolebørsen kan måske aflæses af følgende:
>
><http://www.google.dk/search?q=skoleb%C3%B8rsen&start=0&ie=utf-8&oe=utf-
>8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official>

Jo tak, så langt var jeg som sagt også nået selv; - ingen resultater.
Men eftersom det var en vores ældste kolleger (som er gået på
pension), der nævnte det (og iøvrigt kun havde en svag erindring
derom), - så tænkte jeg at "skolebørsen" måske var opstået inden
IT-teknologien for alvor tog fat, - og at "børsen" derefter måske
havde skiftet navn eller lign.

Sikken en smøre, for at legitimere et enkelt indlæg i denne NG ;cP

Men det har åbenbart været "en and"? Eller også husker han navnet helt
forkert? Ved det ikke?
Men tak for respons alligevel!

De bedste hilsner
Charlotte West

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-06 03:09

Charlotte West <chaplin@post.cybercity.dk> wrote:

> Jo tak, så langt var jeg som sagt også nået selv; - ingen resultater.

Så har du ikke været inde på det link, jeg gav dig.

Der /er/ nemlig resultater. Denne tråd ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Charlotte West

Dato : 29-03-06 21:04

On Wed, 29 Mar 2006 08:39:00 +0200, "Niels Aage" <nielsaa@min.dk>
wrote:

> [...]
>år i folkeskolen.
>Søg evt. i registrene til bladet "Folkeskolen" eller henvend dig der.

Mange Tak, Niels Aage! Så er det åbenbart bare "en and"?
Men det var måske en idé, at prøve "Folkeskolen"!
Eleverne har selvfølgelig i forvejen et sæt ordbøger hver. Men det
havde været rigtig rart med nogle ekstra klassesæt, sådan at de ikke
altid behøver at slæbe flere sæt orbøger mellem hjem og skole.

De bedste hilsner
Charlotte West

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-06 03:09

> [...]

> havde været rigtig rart med nogle ekstra klassesæt, sådan at de ikke
> altid behøver at slæbe flere sæt orbøger mellem hjem og skole.

Skriver de som fornuftigt er deres ting på en datamat, så ville det
fornuftige da være at købe Gyldendals Røde Ordbøger [til og fra engelsk,
tysk og fransk, der alle er folkeskolefag] til at lægge ind på serveren.
Det er gymnasieskolerne i hvert fald begyndt på, kombineret med trådløst
netværk, så eleverne kan bruge deres egne laptops, som flere og flere
har.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk