Koldt vand i mit avarie
Fra : Hagman

Dato : 22-03-06 10:49

Hej NG.

For 3 dage siden, ville jeg rense pumpen i mit akvarie, og slog derfor alt
strøm fra, undtagen lys.
....derved kørte pumpen og varmelegemet ikke.

I samme øjeblik for jeg besøg, og tænker: "Jeg laver resten senere", og
glemmer fuldstændigt akvariet bagefter.

Idag, opdaget jeg det så, og da jeg mærkede på vandet, var det meget koldt.

Jeg har 13 guppy-unger i akvariet, som er på 60 liter.

Fiskene svømmer rundt som de plejer, og tror ikke der er nogen der er døde.
....har jeg bare været heldig, eller kan fisk godt klare koldt vand i dagevis
???

Med venlig hilsen,
Michael.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-03-06 11:39

Hagman wrote:
> Fiskene svømmer rundt som de plejer, og tror ikke der er nogen der er
> døde. ...har jeg bare været heldig, eller kan fisk godt klare koldt
> vand i dagevis ???

Kommer af på hvilke fisk, det er - guppyer kan godt klare sig i
stuetemperatur i en periode.

Jan

Fra : Per, Odense

Dato : 22-03-06 11:43

I meddelelse: 44211d8c$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
skrev Hagman bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
>
> Fiskene svømmer rundt som de plejer, og tror ikke der er nogen der er
> døde. ...har jeg bare været heldig, eller kan fisk godt klare koldt

Hej
Vandet kommer ikke ned under rummets temperatur selvom det kan føles koldt.
Guppy'er (og mange andre fisk) klarer sig fint ved stuetemperatur. Bare
temperaturskiftet ikke sker for pludseligt, og det gør det ikke hvis du
slukker for varmen og det køler ned stille og roligt.

--
MVH Per, Odense
Fotoalbum: http://herholdt.info/

Fra : Per W.

Dato : 22-03-06 15:02

"Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> skrev i melding
> [...]
> døde.
> ...har jeg bare været heldig, eller kan fisk godt klare koldt vand i

Du har nå oppdaget at akvariehold ikke er så hokuspokus som man skal ha det
til. Så lenge man ikke har veldig spesielle fisker skal det utrolig mye til
for å "drepe" dem, og det meste som blir sagt om vannbytte, filterbytte osv.
er som regel kokt ihop av akvariefolk som vil at det skal høres vanskelig
ut.

/Per W.

Fra : Frandsen

Dato : 23-03-06 09:39

"Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ...derved kørte pumpen og varmelegemet ikke.
>
> I samme øjeblik for jeg besøg, og tænker: "Jeg laver resten senere", og

Fik du så renset punpen? Du skal ikke tænde den igen før end den er renset!

Fra : Per W.

Dato : 23-03-06 12:46

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i melding
> "Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Fik du så renset punpen? Du skal ikke tænde den igen før end den er
> renset!

Det går nok bra.

/Per W.