Inventor filer eksporteret i DWG
Fra : Lena

Dato : 21-03-06 21:35

Hej NG
Jeg har hørt fra pålidelig kilde at jeg har mulighed for at eksportere
inventor filer over i Autocad/ADT for brug i en 3D bygningstegning.

nu er spørgsmålet så hvordan gør jeg det, og får jeg figuren ud som 3D.

skal lige siges jeg bruger inventor 10

lena

Fra : Lars

Dato : 22-03-06 13:47

In article <442062c0$0$866$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
tullerix@frelsi.dk says...
> Hej NG
> Jeg har hørt fra pålidelig kilde at jeg har mulighed for at eksportere
> inventor filer over i Autocad/ADT for brug i en 3D bygningstegning.

Hej Lena, I Inventor fra part eller assy, vælges menu:
File - Save Copy As
Vælg type: *.sat + options ver 4.0

Som jeg på stående fod husker, kan de nyeste AutoCAD dvs fra ver 2004
læse ver. 7.0 formatet, idet de som Inventor anvender "Shape Manager"
istedet for Spatial's ACIS kerne.
Er der tale om ældre AutoCAD dvs. ned til R13c4 er der stadig en løsning
for dette.

I AutoCAD anvendes kommendo: ACISIN for import

Hvis du har masser af data for export/ import kan dette snilt
automatiseres.

--
Best regards

Lars Sandberg