Udtjente servere
Fra : Christian R.

Dato : 21-03-06 21:31

Hvad gør I med jeres gamle servere?

Jeg står i øjeblikket med en bunke velfungerende dual Pentium 3 servere,
som ikke længere skal bruges. Men jeg synes det er lige lovligt syndt
bare at skrotte dem.

Fra : Jake

Dato : 21-03-06 23:57

> Hvad gør I med jeres gamle servere?

Vi giver dem til spejderne, eller Røde Kors (de har butikker hvor man
kan donere ting, som de så sælger videre og dermed går profitten til et
mere eller mindre godt formål) eller til medarbejdere der mangler noget
hjem til.

> Jeg står i øjeblikket med en bunke velfungerende dual Pentium 3 servere,
> som ikke længere skal bruges. Men jeg synes det er lige lovligt syndt
> bare at skrotte dem.

Alt efter lokalitet, kan jeg være interesseret i dem.

mvh Jake

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-03-06 06:34

Christian R. wrote:
> Hvad gør I med jeres gamle servere?
>
> Jeg står i øjeblikket med en bunke velfungerende dual Pentium 3
> servere, som ikke længere skal bruges. Men jeg synes det er lige
> lovligt syndt bare at skrotte dem.

Bruger dem til trade-in.

Ole Thomsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-06 08:51

On Wed, 22 Mar 2006 06:34:05 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

> Bruger dem til trade-in.

Der er jo ingen tvivl om, at det er, hvad producenterne ønsker. Så
kommer hardwaren jo væk fra markedet, og de kan (måske) sælge noget
ekstra.

Jeg synes dog generelt, den tilbudte trade-in er på et så lavt niveau,
at man egentlig burde sige nej tak og sælge det på eBay. SKDLD.

(Og nej, det gælder ikke kun for servere).

-A

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-03-06 15:04

Asbjorn Hojmark wrote:

> Der er jo ingen tvivl om, at det er, hvad producenterne ønsker. Så
> kommer hardwaren jo væk fra markedet, og de kan (måske) sælge noget
> ekstra.

Jeg har nu aldrig oplevet vore serverproducenter markedsføre trade-in
særlig højlydt.

> Jeg synes dog generelt, den tilbudte trade-in er på et så lavt niveau,
> at man egentlig burde sige nej tak og sælge det på eBay. SKDLD.

Jeg er nået frem til at trade-in på vore servere er mere optimalt end
salg, alt taget i betragtning.

Måske er vore aflagte servere blot mindre værd i handel og vandel end
gennemsnittet.

> (Og nej, det gælder ikke kun for servere).

Hvis du tænker på Cisco udstyr fik jeg tilsyneladende ligeså meget eller
mere sidste gang end det stod til på eBay. Men det var nu heller ikke
fra i går.

Ole Thomsen

Fra : Christian R.

Dato : 26-03-06 14:39

Ole Thomsen skrev:

> Bruger dem til trade-in.

Hvem gør det? Jeg har endnu ikke oplevet det hos Dell eller HP.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 26-03-06 18:44

Christian R. wrote:

> Hvem gør det? Jeg har endnu ikke oplevet det hos Dell eller HP.

http://h41201.www4.hp.com/tradein/portal.asp?SID=1070320254

I perioder er der double-up, andre gange giver det ekstra hvis man lader
en NT4 licens indgå.

Ole Thomsen

Fra : Christian R.

Dato : 31-03-06 18:43

Ole Thomsen skrev:

> http://h41201.www4.hp.com/tradein/portal.asp?SID=1070320254
>
> I perioder er der double-up, andre gange giver det ekstra hvis man lader
> en NT4 licens indgå.

Ser interessant. Jeg har en PowerEdge 2400 de kan få.

Men det ser umiddelbart ikke ud til at de tager imod no name servere?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-04-06 07:50

Christian R. wrote:

> Men det ser umiddelbart ikke ud til at de tager imod no name servere?

Det gør de, eller har tiværtifald gjort - måske som "Intel server".

Snak med din forhandler, eller find en forhandler der kender systemet
godt. Mail mig hvis du gerne vil have en pointer.

Ole Thomsen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 01-04-06 22:08

"Christian R." <1life2live4@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ole Thomsen skrev:
>
> Ser interessant. Jeg har en PowerEdge 2400 de kan få.

Ifølge linket fra Ole vil HP f.eks. give ca 1800 i indbytning hvis du køber
en ny DL360

> Men det ser umiddelbart ikke ud til at de tager imod no name servere?

Er min erfaring også.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Christian R.

Dato : 09-04-06 11:42

Martin Kiefer skrev:
> "Christian R." <1life2live4@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge linket fra Ole vil HP f.eks. give ca 1800 i indbytning hvis du køber
> en ny DL360

Jeg bruger Blade servere (bl25p) hvilket også giver en del mere i
trade-in :)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 12-04-06 13:03

> Martin Kiefer skrev:
>
> Jeg bruger Blade servere (bl25p) hvilket også giver en del mere i trade-in
> :)

Og det gør det jo så ikke mindre interessant

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/