Mastercam cnc
Fra : GK

Dato : 19-03-06 14:59

hej er der nogen her i der arbejder med Mastercam cnc softvare da jeg er
kommet til at arbejde med det prg hvor jeg før brugte Edgecam da jeg har
nogle spørgsmål jeg lige skal have sat på plads

mvh GK

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 19-03-06 16:50

Ja lidt

Ellers prøv cimco suport

Edwin Elowsson
Giben Scandinavia as

"If you have a difficult task, give it to a lazy person
- they will find an easier way to do it." - Hlade's Law

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 19-03-06 20:09

> hej er der nogen her i der arbejder med Mastercam cnc softvare da jeg er
> kommet til at arbejde med det prg hvor jeg før brugte Edgecam da jeg har
> nogle spørgsmål jeg lige skal have sat på plads

Hvis det havde være for 5 år siden så ville jeg sikker kunne hjælpe..
Jeg har arbejdet med og solgt Mastercam via CIMCO, nu står den på Edgecam.
CIMCO's egen Editor/DNC-software kan jeg stadig på et fornuftigt plan
Jeg har forresten nogle bøger/manueller (v7 & v8.x) og øvelses hæftet hvis
det skulle have din int. ?

Ellers gør som Edwin siger, send en mail til Christian (Mastercam support &
Post..) på support@mastercam.dk

Mvh
Leon

Fra : Gert Sander

Dato : 21-03-06 14:31

har både support og manualer på mastercam ..dog syntes jeg at manualer er
dårlige da vores er på dansk

nvh gk

Gert Kristensen
Sander Plast og Form
Sanderform@mail.dk

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 21-03-06 21:49

Kontakt CIMCO og få dem på engelsk for fremtiden.. det bliver de faktisk nok
kun glade for, for det koster en formue at lave dem på dansk
Det skulle undre mig om de ikke har en manual i elektronisk format.....
"Søøøøøge"

-Leon

Fra : GK

Dato : 22-03-06 20:39

> [...]
> kun glade for, for det koster en formue at lave dem på dansk
> Det skulle undre mig om de ikke har en manual i elektronisk format.....

hvad er der af manualer til selve mastercam ..jeg har kun den med øvelserne
i på dansk ,,findes der en bibel lige som til autocad til selve prget ud
over hvad der står i hjælpen i mastercam ???????

mvh gk

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 23-03-06 13:08

> [...]
> i på dansk ,,findes der en bibel lige som til autocad til selve prget ud
> over hvad der står i hjælpen i mastercam ???????

Jeg har v7 Ref.manuel til Solid, Mill og Lathe + Sep. 97' Pst user guide,
til v8.x har jeg kun org. øvelses-bøger og et ringbind på dk med øvelser.

http://www.mastercam.com/Support/Documentation/Default.aspx
Er vist hvad der findes til 9.x+ :-/ det er ikke doko software-firmaerne
bruger pengene på.

og ja.. at rette i pst i Edgecam er ekstremt let og forståligt

-Leon

Fra : GK

Dato : 22-03-06 21:54

> [...]
> kun glade for, for det koster en formue at lave dem på dansk
> Det skulle undre mig om de ikke har en manual i elektronisk format.....

noget der kan få mig til at tænde af er at man ikke kan undo i
mastercam 9-sp2 som er den jeg bruger nu
det er mig en gåde at de først i Mastercam X har fået det med ,, er
der nogen fornuftig forklaring på det .
jeg ved godt at man kan undelete en hel masse gange men det er jo ikke
helt det samme .. hvis man kunne
tage og kombinere det bedste fra Edgecam og mastercam så ville man squ
få et super prg specielt med hensyn
til at rette i postprosessoer

mvh gk