Skummadrasser.
Fra : Josie

Dato : 19-03-06 12:36

Hej gruppe.

Jeg mangler et godt råd angående en tryksårsforbyggende skummadras, der er
jo mange at vælge i mellem så jeg ville gerne høre om der er nogle gode
forslag, den må ikke være for hård, gode råde modtages med taknemmelighed,
det skal ikke være Tempur madrassen i det her tilfælde.

Med venlig hilsen Josie.

Fra : Lotte M

Dato : 19-03-06 18:19

Josie skrev:
> [...]
> forslag, den må ikke være for hård, gode råde modtages med taknemmelighed,

For et par år siden afprøvede jeg en del forskellige skummadrasser og
ingen var nær så gode som Tempur.

> det skal ikke være Tempur madrassen i det her tilfælde.

Hvorfor?
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.kbh-nord.dk - Klubben for Brugere og Hjælpere i Nordjylland

Fra : Josie

Dato : 20-03-06 05:16

"Lotte M" <post@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> For et par år siden afprøvede jeg en del forskellige skummadrasser og
> ingen var nær så gode som Tempur.

> Hvorfor?

Hej Lotte.

Fordi jeg skriver det ikke skal være Tempur er af den grund, at vi har hørt
den ikke er så god hvis man har besvær med at vende sig i sengen.
Venlig hilsen Josie.

Fra : Lotte M

Dato : 21-03-06 00:50

Josie skrev:

Hej Josie

> Fordi jeg skriver det ikke skal være Tempur er af den grund, at vi har hørt
> den ikke er så god hvis man har besvær med at vende sig i sengen.

Det tror jeg er rigtigt!

Jeg kan ikke vende mig selv, så jeg opdager det ikke, men min kæreste
siger, at han ligger 'tungt' på min Tempur. Omvendt, så aflaster
Tempur-madrassen så godt, at behovet for at vende sig i søvnen
angiveligt er mindre end 'normalt'.

I grunden tror jeg, at problemet med at ligge 'tungt' følger af
materialet, at det vil være i enhver skummadras, der trykaflaster godt.

Et er i hver fald sikkert, Tempur giver mig optimal aflastning og det
har været et stort irritationsmoment, at jeg ikke kunne finde en anden
skumleverandør, for Tempur er noget nær umulige at have med at gøre,
hvis man skal have lavet en speciel løsning. Det f.eks. umuligt at købe
et stykke skum i en given hårdhed og størrelse - Tempur sælger kun deres
produkter i standard mål og udskæring og de kommer tilsyneladende afsted
med det, fordi de ikke har nogen reelle konkurrenter - de ved
simpelthen, at de har et unikt produkt.
--
Mange hilsner
Lotte M

Klubben for Brugere og Hjælpere i Nordjylland http://www.kbh-nord.dk

Fra : Josie

Dato : 22-03-06 08:54

> [...]

> med det, fordi de ikke har nogen reelle konkurrenter - de ved simpelthen,

Hej Lotte.

Det er godt du har fundet noget der hjælper dig, for det er noget af en
jungle at finde ud af, der er jo mange madrasser der lover god
trykaflastning, så vi håber vi finder en løsning, men er der nogle der
skulle have et godt råd om andre skummadrasser der er gode, vil vi stadig
modtage det med glæde
Venlig hilsen fra Josie.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 22-03-06 20:28

On Wed, 22 Mar 2006 08:54:21 +0100, "Josie" <josie@mail.dk> wrote:

> [...]
>trykaflastning, så vi håber vi finder en løsning, men er der nogle der
>skulle have et godt råd om andre skummadrasser der er gode, vil vi stadig

Hej Josie

Du kunne også vælge en madras fra Sækko (Abena) www.abena.dk jeg har
selv en og man bliver vejledt når man ringer og snakker med dem. Jeg
er glad for den jeg har og jeg har selv problemer med at vende mig,
jeg vil med det samme gøre opmærksom på at den bliver brugt i en seng
med fod og hovde gærde løft (evalution). så jeg er godt tilfreds.

Håber at du kan bruge dette til noget

MVH
Henrik Larsen

Fra : Josie

Dato : 22-03-06 21:00

"Henrik Larsen" <dsl53373@vip.Cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg vil med det samme gøre opmærksom på at den bliver brugt i en seng
> med fod og hovde gærde løft (evalution). så jeg er godt tilfreds.

Mange tak for linket det kan jeg godt bruge kan du tro, gode råd kan man
ikke få nok af

Med venlig hilsen Josie.

Fra : cybs

Dato : 23-03-06 00:22

Josie wrote:
> [...]
> nogle gode forslag, den må ikke være for hård, gode råde modtages med
> taknemmelighed, det skal ikke være Tempur madrassen i det her

Hej Josie! Vi - dvs mest min kæreste, der er tetraplegiker og ikke kan
vende eller flytte sig selv - bruger kun en trykaflastende topmadras -
den kan bruges på et temmeligt hårdt underlag - her hos mig er det en
futon - og så har han aflastning nok til kun at skulle vendes en til to
gange pr nat. Hvis du kan bruge noget med de egenskaber, vil jeg tjekke
efter hvad madrassen hedder osv - lige nu husker jeg kun, at der er
æggebakkemønster, og at den er vendbar - gul på den ene side og lyserød
på den anden. Og lige nu er den optaget - og forebygger ikke snorken

kh

susanne

Fra : Josie

Dato : 23-03-06 06:55

"cybs" <cybsX@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> æggebakkemønster, og at den er vendbar - gul på den ene side og lyserød på
> den anden. Og lige nu er den optaget - og forebygger ikke snorken

Hej Susanne.

Mange tak for forslaget, men det må lige netop ikke være en æggebakke
lignende madras da personen har et stort ar bagpå, der er meget følsomt selv
for bare en lille fold i et lagen, og luftmadrasser er også prøvet, den der
med at den ikke forebygger snorken, det kunne ellers være en god ting,
gjorde den det anskaffede jeg en til min mand omgående

Venlig hilsen Josie.