Afsendelse af SMS fra VB?
Fra : John Hansen

Dato : 17-03-06 21:43

Hej,
Er der nogen der kan oplyse mig om, hvorvidt det er muligt at afsende en
kort SMS fra VB.
Skal bruges i forbindelse med noget styring - og i forbindelse med fejl
afsende en kort besked.
Hvis muligt, så gerne en "kode stump".

På forhånd tak.

Mvh
John

Fra : Jesper

Dato : 18-03-06 22:53

Kan ikke lade sig gøre, da der er lukket for det hos inet udbyderne, fordi
mobilselskaberne ville anlægge sag, da de ville miste mange penge på det,
hvis man bare kunne sende en sms ad xxxxxxxx@tdc.dk eller noget i den stil.
Jeg er hamrende sur over at tdc ikke vil/tør lukke op for det igen, da jeg
også skulle bruge det til noget kommercielt....

Jesper.

Fra : ///M

Dato : 18-03-06 23:41

Jesper wrote:
> [...]
> eller noget i den stil. Jeg er hamrende sur over at tdc ikke vil/tør
> lukke op for det igen, da jeg også skulle bruge det til noget

Det kan sagtens lade sig gøre, måske ikke længere via email, men via en
mobiltelefon eller et rigtigt sms-modem! Jeg har lavet en app i vb.net der
kan sende sms, men desværre den simple type (der findes to former for sms),
som man ikke kan få rapport på, og jeg har ikke kunnet få danske tegn med.
Jeg kan poste lidt kode når jeg får tid og sidder v. min rigtige pc.

--
///M

Fra : KS

Dato : 19-03-06 10:09

> [...]
> som man ikke kan få rapport på, og jeg har ikke kunnet få danske tegn med.
> Jeg kan poste lidt kode når jeg får tid og sidder v. min rigtige pc.

I så fald må du jo have en "gate" mellem nettet (Internet) og telefonnettet -
det er da vist et ekstra abonnement man skal have - ikk' ?

Hvis IKKE så kom da endelig med IP-adressen eller hvordan en sådan "gate"
nu optrader.

Jeg har før spurgt på samme emne og henvist til de gamle "modem-dage", hvor det var et
tlf-nummer man bare skulle "ringe op" via VB eller VBA - det virker desværre ikke mere.

Men det ville i mange sammenhænge være smart, hvis det uden videre kunne lade sig gøre
via en IP-adresse eller andet.

Mvh KS

Fra : John Hansen

Dato : 19-03-06 11:16

Hej Jesper, ///M og KS

Ja - det lader til at være blevet mere kompliceret de senere år.
For mit vedkommende drejer det sig om, at kunne få en SMS hvis der opstår et
problem med styringen, som min software overvåger, så det er naturligvis kun
en enkelt en gang imellem.

Jeg har på Nettet set, at det flere steder kan lade sig gøre at sende gratis
SMS'er, men nogle understøtter f.eks. kun Telia og andre tillader max 5 om
dagen.
Altså må konklusionen være, at det på en eller anden måde ka' lade sig gi'
sig - SMIL.

Et andet sted har jeg set, at søgerobotters felter (til oprettelse af nye
URL link) kan udfyldes og sendes via noget kode over HTTP, så mon ikke det
samme kan lade sig gøre til en af disse gratis tjenester?

Alternativt kan der naturligvis abboneres på en SMS tjeneste (så følger VB
koden jo også med), men det koster, og er ikke lige aktuelt når der - som i
mit tilfælde - nok kun er brug for en enkelt eller to SMS afsendelser
årligt.

Det kunne nu være sjovt at få 'løst opgaven'!

Mvh
John

Fra : Jan Vinten

Dato : 20-03-06 09:52

Hej John,

Jeg har selv stået i samme situation vedr. afsendelse af SMS via PC.
Måden jeg løste problemet på var at købe flg. fra Nokia:

http://www.nabishi.com/nokia.htm

Derefter oprette et abonnement med fri SMS og tilsidst lave en
applikation der kan styre Nokia-kortet!

God fornøjelse,
Jan

Fra : John Hansen

Dato : 20-03-06 11:34

Hej Jan

Først og fremmest tak for din interesse
Imidlertid er løsningen ikke brugbar i min situation, da jeg sælger
softwaren, og kunderne der køber måske kun har behov for 1 eller 2 SMS
advarsler afsendt årligt.

Den løsning jeg søger skal derfor være billig.
Lige nu arbejder jeg lidt på en metode til at tilgå de gratis løsninger der
findes på Nettet.
F.eks. kan der afsendes 5 daglige - helt gratis - SMS'er via TDC's
hjemmeside, men her støder jeg ind i problemet, at de kun gør det hvis mobil
abonnementet er et TDC.

Andre steder kan der sendes ubegrænsede gratis SMS'er, men så er det kun
Telia kunder der tilgodeses.

Nuvel - jeg håber at finde den mest rigtige (og billigste) løsning på et
tidspunkt, som kan benyttes af alle, uanset deres mobile tilhørsforhold.

Mvh
John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-03-06 13:29

"John Hansen" wrote

> Imidlertid er løsningen ikke brugbar i min situation, da jeg sælger
> softwaren, og kunderne der køber måske kun har behov for 1 eller 2 SMS
> advarsler afsendt årligt.

Løsningen er da oplagt

Opret tjenesten på egen server og lad dine kunder være fælles om at bruge
tjenesten via en webservice eller email

Dur selvfølgelig ikke hvis kunderne ikke har email/internetadgang :)

- Peter

Fra : John Hansen

Dato : 20-03-06 17:02

Hej Peter

Den må du uddybe lidt nærmere, så selv jeg kan forstå meningen - SMIL.
Hvordan gør man det?
Hvordan får jeg gateway til samtlige tele udbydere?

Ka' næsten ikke vente...

Mvh
John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-03-06 19:10

"John Hansen" wrote

> Den må du uddybe lidt nærmere, så selv jeg kan forstå meningen - SMIL.
> Hvordan gør man det?
> Hvordan får jeg gateway til samtlige tele udbydere?

Metoden har da været nævnt flere gange?

Fx TDC udbyder en tjeneste du kan bruge
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/sms/sms_large_account/fakta_om_sms_large_account/index.jsp

Du kan fx overtaksere den SMS kunderne sender og få pengene hjem på den måde

- Peter

Fra : John Hansen

Dato : 20-03-06 19:48

Hej igen

Citat fra TDC's hjemmeside:
Produktet gælder kun for udsendelse af SMS beskeder til TDC Mobil
abonnenter.

Så den faldt hurtigt til jorden....

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-03-06 20:31

"John Hansen" wrote

> Citat fra TDC's hjemmeside:
> Produktet gælder kun for udsendelse af SMS beskeder til TDC Mobil
> abonnenter.

Det står øverst på siden?
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/sms/sms_large_account/fakta_om_sms_large_account/index.jsp

Fakta om SMS Large Account
Det er tre forskellige produktvarianter som dækker tre forskellige behov.
3-cifret SMS opkobling
Du kan vælge dette produkt, hvis du er en indholdsleverandør, der ønsker at
sende SMS beskeder til alle abonnenter i Danmark - uanset hvilken operatør
de måtte have.

4-cifret SMS opkobling
Du kan vælge denne type abonnement, hvis du ønsker at tillægstaksere dit
indhold, ligesom ringetoneleverandørerne for eksempel gør.

5 cifret SMS opkobling er så kun for udsendelse af SMS til TDC Mobil
abonnementer

> Så den faldt hurtigt til jorden....

Det koster nogle penge, men faldet til jorden?
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/sms/sms_large_account/sms_large_account_priser_og_takster/index.jsp

- Peter

Fra : Jesper

Dato : 21-03-06 00:23

Vanvittige priser.

LAC 1 1 SMS/sek. 10.000,-/4.000,- 0,40

Kr. 10000 i oprettelse og Kr. 4000 pr. kvt. + 40 øre pr sms... Føj....

Fra : ///M

Dato : 21-03-06 00:33

John Hansen wrote:

> Hvordan får jeg gateway til samtlige tele udbydere?

Jeg har allerede givet dig løsningen, men enten fanger du den ikke, eller
også VIL du have en gratis løsning. Dét kan jeg ikke hjælpe dig med, men vi
snakker 1,- for en mobiltelefon og dertil abonnement, hvilket kan fås ned
til 0,-/md. Så er der forbruget tilbage, og det kan du opkræve af dine
kunder, enten månedsvis eller tilbyd det som en service for en passende
årlig omkostning. Altså: Lav din egen gateway. Det er vel også derfor du
spørger i en programmeringsgruppe? Du kan også købe en færdig gateway, mener
de koster 5-10.000

--
///M

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 20-03-06 18:58

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> den 20. marts 2006 kl. 13:28
+0100 skrev:
>Opret tjenesten på egen server

Interessant! Har du nogle eksempler på udbydere?
Du må gerne sende en privat mail til mig, hvis du ikke vil reklamere -:)

Jeg har f.eks. behov for jævnligt via en web-løsning eller direkte fra min
Access-97 medlemsdatabase (via VBA-kode), at kunne sende en SMS til en
bestemt gruppe medlemmer, et udvalg eller lign. - uden at udgifterne
"eksploderer".

Mit medlemsprogram er som nævnt en Acces-97 database, og hvis afsendelsen
kan integreres i en VBA-kode, således vi kan slippe for at have sepreate
SMS-lister, så vil det give dig Topkarakter. -:)
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-03-06 19:40

"Torben Borre Larsen" wrote

> [...]
> Access-97 medlemsdatabase (via VBA-kode), at kunne sende en SMS til en
> bestemt gruppe medlemmer, et udvalg eller lign. - uden at udgifterne

Fx TDC har - men jeg må lige slå en ting fast - det er ikke gratis :)

- Peter

Fra : Niels Henriksen

Dato : 16-04-06 22:51

"Torben Borre Larsen" <torben@dui.dk> wrote in message

> [...]
> kan integreres i en VBA-kode, således vi kan slippe for at have sepreate
> SMS-lister, så vil det give dig Topkarakter. -:)

Jeg er ved at lave en SMS løsning der er baseret på e-mail/direkte
forbindelse. Dvs. du kan i et program lægge en stump kode ind, som så går
direkte på min server, sender beskeden og melder tilbage. Det er
selvfølgelig noget der koster lidt, men vi snakker om 30 øre pr besked. Der
er ikke noget opstartsgebyr og der kan købes så få beskeder man vil.

Håber ikke der er nogle der får "ondt" et vis sted, da der blev spurgt
direkte efter nogle der kan. Men som sagt, så kommer mit på banen snart.

Flere oplysninger kan hentes på niels.henriksen(at)netopcom.dk eller
telefon: 36 97 67 63.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 20-03-06 20:11

"John Hansen" <charme@c.dk> den 20. marts 2006 kl. 19:48 +0100 skrev:

>Citat fra TDC's hjemmeside:
>Produktet gælder kun for udsendelse af SMS beskeder til TDC Mobil

>abonnenter.

Jeg ønsker IKKE at gøre reklame for en bestemt udbyder, - men på TDC's
hjemmeside fandt jeg flg. tekst:
[...]
Så ideen er vel ikke skudt helt ned alligevel.
Jeg fandt info hér:

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 20-03-06 20:42

Torben Borre Larsen den 20. marts 2006 kl. 18:57 +0100 skrev:
>Mit medlemsprogram er som nævnt en Acces-97 database, og hvis afsendelsen
>kan integreres i en VBA-kode

Du gav et eksempel på en udbyder. Tak for det.
Tror du også, at SMS-afsendelsen kan indbygges i en VBA-kode, hvis føst
SMS-abbonnementet er oprettet hos en udbyder?

Jeps, - jeg er med på at det ikke er gratis. Men mine brugere må IKKE BARE
klikke i medlemsprogrammet "Send SMS " for sjov, hvis du kan spore dig ind
på hvor jeg vil hen......
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 20-03-06 20:38

+0100 skrev:

>Løsningen er da oplagt
>Opret tjenesten på egen server

Jeg er NY i denne SMS-verden. Er udbydernes pris nævnt for AFSENDELSE af
en SMS - uanset hvor mange der MODTAGER denne SMS?
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-03-06 22:23

"John Hansen" wrote

> [...]
> kort SMS fra VB.
> Skal bruges i forbindelse med noget styring - og i forbindelse med fejl

Ellers prøv at høre i dk.teknik.telefoni.mobil
Der diskuteres SMS gateways jævnligt

TDC har et andet produkt der måske kan være interessant
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/dataabonnementer/mobilintelligens/vilkaarmobilintelligens/index.jsp

- Peter

Fra : Jesper

Dato : 21-03-06 00:27

"Produktet sælges kun til erhvervskunder "

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-03-06 08:08

"Jesper" wrote

> "Produktet sælges kun til erhvervskunder "

Ja det ved jeg - John skal bruge det til erhverv

- Peter

Fra : SMS4All

Dato : 26-03-06 13:53

Der er rimelig mange der tilbyder gateways til fornuftige priser. Prøv
at se på http://www.suresms.com/products/suresmshosted/, det koster
kr. 12,50 at komme igang.

Jeg synes ikke det er så galt, men det er selvfølgelig ikke gratis.
På den anden side, hvis det skal bruges kommercielt så er det vel
heller ikke interessant at anvende en gratis service hvor man ikke ved
hvad man får, fordi man ikke betaler noget.

Løsningen, rent VB mæssigt for at svare på det oprindelige indlæg
er, blot at sende en mail til tlfnr@sms.suresms.com, så bliver den
konverteret til en SMS besked.