Scalerings problem
Fra : Leon

Dato : 17-03-06 21:35

Hej NG

Jeg har et problem som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.

Jeg har i ModelSpace tegnet en plade på 554 x 357 mm.

Når jeg klikker på fanebladet : "Layout1" kan jeg se at pladen er for stor
til den aktuelle Viewport.

Kun ca. 2/3 af pladen er synlig, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg
skal ned-skalere tegningen i "Layout1"

Når jeg klikker på knappen "Properties" (knap med hånd et A bogstav etc.
kommer der et mystisk vindue frem, det er ikkke egenskaberne for tegningen i
viewporten.

Hvor kan jeg skalere min tegning ??

På forhånd tak

Leon

Fra : Freddy

Dato : 17-03-06 22:19

Hej

Når du er på "Layout1" skal du "ind" i viewporten. Det kan gøres med dobbelt
klik eller MODEL/PAPER i unden af skærmen.
Lav en ZOOM ALL, nu er det du har tegnet (i 1:1 i mm) tilpasset viewporten.
I Toolbaren Viewports kan du nu vælge skalaforhold.
Der vælges altså skalaforhold ved at ZOOM'e i en Viewport.
Du må ikke bruge kommandoen Scale, alt skal tegnes i 1:1

Vh Freddy

Fra : Leon

Dato : 18-03-06 07:07

Hej Freddy

Det var lige hvad jeg havde brug for.

Jeg kan zoome med mus rulle i viewporten.

Kan du evt. svare mig på, hvordan man kan gøre hele toolbaren viewport
synlig.
Den er ikke tilgængelig for mig i min Cad.

På forhånd tak
Leon

Fra : Freddy

Dato : 18-03-06 14:47

Rullegadinmenu View -> Toolbars... -> Viewports
Eller Højerklik på en hvilken som helst kommando i en Toolbar.

Fra : Leon

Dato : 19-03-06 07:52

Hej Freddy

Den har jeg ikke helt forstået.

Når jeg udfører : View=>Toolbars fremkommer der et 3 delt vindue med 2
faneblade.

Her kan jeg ikke gennemskue hvad man skal gøre for at lave en toolbar og
overføre den til tegnefladen (menuerne)

Fra : Leon

Dato : 19-03-06 11:38

Hej Freddy,