Eclipse og J2EE
Fra : Janus

Dato : 15-03-06 21:04

Hej NG!

Jeg har et dumt spørgsmål...

Sidder her og vil gerne lave noget JSP i Eclipse, har afinstalleret J2SE
og installeret den fulde J2EE. Men Eclipse kan ikke genkende eksempelvis
HttpServlet, der er vist ingen af J2EE komponenterne tilgængelige?

Installed JRE i Eclipse peger på C:\Sun\AppServer\jdk, altså dér hvor
jeg har mit J2EE installeret.

Er der nogen der har en For-Dummies vejledning, så jeg har adgang til
J2EE materiale i Eclipse? :)

Hej fra Janus

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 15-03-06 21:19

Janus wrote:
> Sidder her og vil gerne lave noget JSP i Eclipse, har afinstalleret J2SE
> og installeret den fulde J2EE.

Det får mig til at tænke på om du har set ting som:
http://www.eclipse.org/webtools/
http://www.myeclipseide.com/

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 16-03-06 05:35

Janus wrote:
> [...]
> jeg har mit J2EE installeret.
>
> Er der nogen der har en For-Dummies vejledning, så jeg har adgang til

Eclipse og J2EE skal bruge J2SE. Det virker kun fordi din SUN AppServer
også har en J2SE.

Prøv og tilføj C:\Sun\AppServer\J2EE1.4SDK\lib\j2ee.jar til
dit Eclipse projekt.

Arne

Fra : Janus

Dato : 16-03-06 11:17

Arne Vajhøj wrote:

> Eclipse og J2EE skal bruge J2SE. Det virker kun fordi din SUN AppServer
> også har en J2SE.
>
> Prøv og tilføj C:\Sun\AppServer\J2EE1.4SDK\lib\j2ee.jar til
> dit Eclipse projekt.

Jeps, er godt klar over, at Enterprise-delen er en slags extention til
funktionaliteten i SE, men selvom jeg kiggede en del efter netop
j2ee.jar, kunne jeg ikke finde den... meget mystisk, da jeg nu har
fundet den takket være dig, Arne.
Jeg tilføjede j2ee.jar som External Jar i min JRE opsætning i Eclipse,
og nu spiller det vist bare!

Johnnie, tak for dine links! Der var nemlig noget mere jeg savnede i
Eclipse, som jeg tidligere har haft, vist nok i en tidligere version,
nemlig en Wizard til at lave JSP sider. MyEclipse ser fancy ud, men
koster penge. Tror, jeg for tiden vil holde mig til Suns Eclipse og se,
hvor langt man kan komme med det.

Mange tak for hjælpen, begge to.

Hej fra Janus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-03-06 17:59

Janus <invalid@invalid.dk> writes:

> nemlig en Wizard til at lave JSP sider. MyEclipse ser fancy ud, men
> koster penge. Tror, jeg for tiden vil holde mig til Suns Eclipse og

Prisen på myeclipse i forhold til funktionaliteten er ekstremt
rimelig, og er særdeles relevant hvis man arbejder regelmæssigt med
J2EE (herunder webapps) eller bruger flere web/applikationsservere.

Ellers så kig på web tools projektet til eclipe - det kan også mange
sjove ting.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 16-03-06 21:25

Janus wrote:
> Tror, jeg for tiden vil holde mig til Suns Eclipse

Shhhhh....! Jeg tror at folkene fra både Sun og Eclipse kunne finde
på at være mindre begejstrede over at blive slået i hartkorn.
De er snarere "fjender", da Sun jo står bag http://www.netbeans.org/
- som også kan et og andet med J2EE.....

Fra : Janus

Dato : 17-03-06 01:00

Johnnie Hougaard Nielsen wrote:

> [...]
> De er snarere "fjender", da Sun jo står bag http://www.netbeans.org/
> - som også kan et og andet med J2EE.....

Haha! Nåja, der var jeg vist lige rask nok ved den virtuelle havelåge.
Det er selvf. Sun der laver Netbeans.

Undskyld, alle jeg måtte ha' stødt ved min ignorante udtalelse, det skal
ikke ske igen ;)

Vh Janus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-03-06 07:09

Janus <invalid@invalid.dk> writes:

> Haha! Nåja, der var jeg vist lige rask nok ved den virtuelle
> havelåge. Det er selvf. Sun der laver Netbeans.

Netbeans er out of the box bedst til JSP+J2EE.

Det finnder du ud af når du begynder at bygge WAR og EAR filer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/