Program til at gemme vedhæftede filer i Ou~
Fra : D

Dato : 15-03-06 15:57

Hej med jer!

Jeg har kigget rundt på nettet og fundet følgende makro til Outlook, som jeg
har vedlagt.

Dette program kan gemme en vedhæftet fil i Outlook i en folder og slette
mailen.

Hvordan kan jeg automatiserer dette, så den gør det, hver gang at der kommer
en mail i stil med "Rules Wizard"?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Daniel

Sub SaveAttachment()

'Declaration
Dim myItems, myItem, myAttachments, myAttachment As Object
Dim myOrt As String
Dim myOlApp As New Outlook.Application
Dim myOlExp As Outlook.Explorer
Dim myOlSel As Outlook.Selection

'Ask for destination folder
myOrt = "D:\kompas\e-ordre\"

On Error Resume Next

'work on selected items
Set myOlExp = myOlApp.ActiveExplorer
Set myOlSel = myOlExp.Selection

'for all items do...
For Each myItem In myOlSel

'point on attachments
Set myAttachments = myItem.Attachments

'if there are some...
If myAttachments.Count > 0 Then

'for all attachments do...
For i = 1 To myAttachments.Count

'save them to destination
myAttachments(i).SaveAsFile myOrt & _
myAttachments(i).DisplayName

Next i

'for all attachments do...
While myAttachments.Count > 0

'remove it (use this method in Outlook XP)
'myAttachments.Remove 1

'remove it (use this method in Outlook 2000)
myAttachments(1).Delete

Wend

'do not save item without attachments
myItem.Delete
End If

Next

'free variables
Set myItems = Nothing
Set myItem = Nothing
Set myAttachments = Nothing
Set myAttachment = Nothing
Set myOlApp = Nothing
Set myOlExp = Nothing
Set myOlSel = Nothing

End Sub

Fra : ///M

Dato : 16-03-06 23:10

D wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg automatiserer dette, så den gør det, hver gang at der
> kommer en mail i stil med "Rules Wizard"?

Du kan fx scanne inbox'en for mails fra en .net-applikation. Jeg kan ikke
lige koden i hovedet men der findes eksempler på nettet. Mener også man kan
hooke event'en når ny mail ankommer.

--
///M