Værktøj til at finde brugte/ubrugte
Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 15-03-06 09:52

Jeg har et projekt, som efterhånden indeholder ret mange jar filer. Jeg
er nu interesseret i at finde ud af, om projektet stadig bruge alle
jar-filerne.
Findes der et værktøj, som kan analysere mine source/class filer og
fortælle mig, hvilke typer der bliver brugt og i hvilke jar filer den
finder dem ud fra den class-path jeg har sat.
OpenSource værktøj er selvfølgelig at foretrække, men er det
kommercielt, kan det måske også bruges.

På forhånd tak,
Søren

Fra : Filip Larsen

Dato : 15-03-06 16:52

Søren Berg Glasius skrev

> Jeg har et projekt, som efterhånden indeholder ret mange jar filer.
Jeg
> er nu interesseret i at finde ud af, om projektet stadig bruge alle
> jar-filerne.

Måske du kan bruge http://autojar.sourceforge.net/.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 16-03-06 05:32

Søren Berg Glasius wrote:
> [...]
> finder dem ud fra den class-path jeg har sat.
> OpenSource værktøj er selvfølgelig at foretrække, men er det

Hvis der er noget som bruger reflection kan det være
meget svært at analysere sig frem til.

Hvda med at prøve build + unit test uden nogle jar filer
og så tilføje en jar fil ad gangen indtil du ingen fejl får ?

Arne

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 16-03-06 09:32

Arne Vajhøj wrote:
> [...]
>
> Hvda med at prøve build + unit test uden nogle jar filer
> og så tilføje en jar fil ad gangen indtil du ingen fejl får ?

Den mulighed er der selvfølgelig - men med f.eks. 40 forskellige jar
filer giver det en del forskellige kombinationsmuligheder! Så hvis
værktøjet findes, vil det være at foretrække.

MVH
Søren

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 16-03-06 10:41

On Thursday 16 March 2006 09:31, Søren Berg Glasius wrote:
> Den mulighed er der selvfølgelig - men med f.eks. 40 forskellige jar
> filer giver det en del forskellige kombinationsmuligheder! Så hvis
> værktøjet findes, vil det være at foretrække.

Hvad har kombinationsmuligheder med det hele at gøre?

--
Jonas Kongslund

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 16-03-06 10:45

Jonas Kongslund wrote:

> Hvad har kombinationsmuligheder med det hele at gøre?

Jeg tilføjer en jar fil - det compilere stadig ikke. Jeg tilføjer een
til, og det compilere stadig ikke. Nu tilføjer jeg den næste fil og så
compilere det - men havde jeg brug for den første fil jeg tilføjede?

MVH
Søren

Fra : Janus

Dato : 16-03-06 11:24

Søren Berg Glasius wrote:
> Jeg tilføjer en jar fil - det compilere stadig ikke. Jeg tilføjer een
> til, og det compilere stadig ikke. Nu tilføjer jeg den næste fil og så
> compilere det - men havde jeg brug for den første fil jeg tilføjede?

Man kunne tjekke, om der kom færre kompileringsfejl, efterhånden som man
tilføjede sine jar-filer?

Vh Janus

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 16-03-06 13:27

Søren Berg Glasius wrote:

> Jeg tilføjer en jar fil - det compilere stadig ikke. Jeg tilføjer een
> til, og det compilere stadig ikke. Nu tilføjer jeg den næste fil og så
> compilere det - men havde jeg brug for den første fil jeg tilføjede?

Øh.

Du prøver og får fejl.

Så tilføjer du den jar fil som fjerner første fejl
enten fordi du udfra klasse navnet kan se hvilken jar fil det
er eller ved at forsøge dig frem.

Og så prøver du igen.

Arne

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-03-06 11:42

Søren Berg Glasius <soeren@glasius.dk> writes:

> Jeg tilføjer en jar fil - det compilere stadig ikke. Jeg tilføjer een
> til, og det compilere stadig ikke. Nu tilføjer jeg den næste fil og så
> compilere det - men havde jeg brug for den første fil jeg tilføjede?

Gå den anden vej. Start med alle jar-filerne, og fjern så en ad gangen
indtil det ikke kompilerer længere. Har du 40 jar-filer giver det
højst 40 tests. Det må man vel kunne scripte sig ud af ret hurtigt i
stil med:

#!/bin/bash

for f i *.jar; do
mv $f /tmp/$f;
kompiler
if [ $? neq 0 ]
echo $f is needed
else
echo $f was not required
fi
mv /tmp/$f .
done

.... under antagelse af at din compiler returnere med 0 hvis det går
godt, og noget andet hvis det går skidt. Tilpas selv stier osv.

--
Jacob