Salg eller behold af ØK-aktier?
Fra : Pjerrot Luna

Dato : 13-03-06 15:56

Skal jeg sælge mine ØK aktier eller beholde dem til efter
generalforsamlingen?

På generalforsamlingen vedtager man sikkert udbyttefordelingen på DKK
415,- Det er jo ret meget.

Samtidigt har ØK sendt et aktiekøbstilbud ud, som jeg skal melde tilbage
på inden 17. marts. Jeg skal angive min mindste salgskurs for at afhænde
mine aktier til ØK før generalforsamlingen. ØK sætter kursen, som de vil
købe aktierne for den efter den 17. marts me før generalforsamlingen.

Aktierne er købt i for en ratepension, så jeg bliver beskattet af den
rædselsfulde aktieudbyttebeskatning ca 28%.

Som kursen er i dag, så sætter jeg lidt penge til ved at sælge. Jeg er
rimelig sikker på at kursen vil falde efter generalformsamlingen.

Hvad skal jeg gøre?

/Pjerrot