Zywall 5, opsætning
Fra : Morten

Dato : 12-03-06 20:34

Hej

Nogen der kan hjælpe med problemfinding på en Zywall 5?

Den skal benyttes som VPN gateway for mobile brugere. Efter flere
forsøg er det nu lykkedes mig at få den til at svare de brugere der
er på indersiden - men hvad med brugere på ydersiden? Hvad kan være
galt? Den er sat op til at alle ip-adresser skal kunne tilgå den?

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 21:16

Morten wrote:
> [...]
> er på indersiden - men hvad med brugere på ydersiden? Hvad kan være
> galt? Den er sat op til at alle ip-adresser skal kunne tilgå den?

Jeg har da haft en pæn slat 5'ere mellem fingrene efterhånden, jeg kunne
nok hjælpe dig.

hvilken slags vpn skal du have op og køre?

Er der er en windows boks der svarer på indersiden eller kører du noget
software direkte til 5'eren eller hvordan?

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Morten

Dato : 14-03-06 18:41

Hej

Jeg har 5'eren stående direkte på adsl linien (meget lavpraktisk) Den
skal tilgås af software, mest sandsynlig zyxels eget. P.t. tester jeg
med SSH og det virker som beskrevet kun fra indersiden. Udefra får den
ikke noget svar fra boksen.

Jeg har ladet mig inspirere her:
http://www.zyxel.no/support_art.php?qid=12

http://www.support.zyxel.se/Fast_IP_som_till_ter_dynamisk.2670.0.html

http://www.support.zyxel.se/Dynamisk_VPN_profil.455.0.html

Det ser let ud, men det virker ikke rigtig for mig :(