Vise data gennem TClientDataset
Fra : Vinther

Dato : 12-03-06 11:57

Hej.

Jeg har et problem. Det kan selvfølgelig omgås ved at gøre tingene
anderledes, men jeg vil helst, hvis det kan lade sig gøre på denne måde.

Jeg vil forsøge at sætte det op.

Jeg har en nogle db-tabeller, som bruges til at indtaste date
Jeg vil så lave nogle beregninger, hvortil jeg gerne vil bruge OnCalcFields
fra tabellerne, således mine udregninger altid er uptodate.

Problemet er bare, at jeg af flere grunde ikke ønsker mit "resultatfelt" til
at ligge i db-tabellen som et virtuelt felt. Det er især af hensyn til
overskueligheden.

Jeg havde forestillet mig at lave et TClientDataSet, hvor jeg laver et
cálculated felt, der skal beregne fra db-tabellernes indhold.

Problemet er ikke så meget, at den ikke beregner det, som den skal.
Problemet er mere, at jeg ikke får vist resultatet ved at sætte en DBText
komponent op til at pege på resultatfeltet fra mit TClientDataSet.