TFT eller CRT
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-03-06 14:09

Hejsa...

Jeg står og påtænker at udskifte min gamle 21" Philips skærm.
Men er lidt i tvivl om det skal være en CRT eller TFT.
TFT fylder MEGET mindre, men står ikke lige så skarpt og er langsommere.
Har i nogen hand-on erfaringer med at arbejde med TFT i 8+timer med Solid?
Og hvorlangt op i kvalitet skal man så evt. i en TFT.

Mvh
Leon

Fra : Erik Hansen

Dato : 12-03-06 10:58

Hejsa.

Jeg har en 17" TFT på mit arbejde som jeg bruger til bl.a. Solid Edge,
og det fungere fint. Jeg har ikke bemærket at den er uskarp, næste
omvendt jeg syntes den er mere skarp end en CRT. Men der er også
forskel på kvaliteten af TFT skærme. Jeg ved at da jeg købte den 17"
var kravet at den skulle være god og den kostede også i nærheden af
3.000 for ca. 1½ år siden. Vi har nogle andre som også er 17" som er
noget billigere, men kvaliteten er også der efter.

Hastigheden har jeg ikke oplevet nogen problemer med, men nu har jeg
heller ikke en masse hurtig animation, jeg bruger mest Solid Edge til
tekniske arbejdstegninger til vores produktion.

Mit råd er, tag ud og kike på skærmen.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Jacob Mygind

Dato : 13-03-06 12:23

Hej Leon.

På job tegner jeg i ACAD på en SONY E530, og derhjemme en Dell fp2001. Jeg
kan klart bedst li billedet på Dell, selom det hele bliver lidt småt i
1600*1200.

Hvis du bor i nærheden af kbh, må du da gerne komme og se den i live.

Mvh
Mygind

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 13-03-06 12:50

> På job tegner jeg i ACAD på en SONY E530, og derhjemme en Dell fp2001. Jeg
> kan klart bedst li billedet på Dell, selom det hele bliver lidt småt i
> 1600*1200.

Det er også et par fine skærme Jeg har kikket lidt på Samsungs nye 19"
940BF 2ms
(http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft19/940bf.asp)
19" ville jeg normalt sige var lidt i underkanten, men det er trods alt
minimalt hjemme arbejde jeg har med CAD/CAM.

> Hvis du bor i nærheden af kbh, må du da gerne komme og se den i live.

Takker for tilbudet.. men jeg bor for foden af Storebælt-broen.

-Leon

Fra : Hr Schaarup

Dato : 13-03-06 21:48

Jeg har ladet mig høre at det er vigtigt at finde en skærm hvor billedet
ofte bliver opdateret. DVS at det er vigtigt at finde en skærm der har et
højt Herts tal omkirng 100. Dette er vigtigt hvis man arbejder med skærmen
dagligt, da det ellers er muligt at få hovedpine af at kigge på billedet.
Grunden til at tallet 100 skulle være rimeligt fornuftigt er at det ca.
svarer til øjets hastighed. Det varierer mellem morgen og aften og hvor
oplagt man er.

Jeg ved ikke lige om det var det du spurgte til

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 13-03-06 22:16

Det er rigtigt.. "flimmer" for øjene dur ikke... Det var grunden til jeg i
tidernes morgen købte Super Trinitron.
Men en ægte 100Hz TFT er vist ikke for alm. dødelige endnu.

-Leon

Fra : Brian Ottens

Dato : 03-04-06 06:33

snip snip
Jeg havde før hen en 21" tommer sony triniton (meget lækker)
har nu en IBM 21 TFT og må sige at Sony'en havde et bedre
billede, I 1600x1200. men jeg har da fået mit skivebord
tilbage
nå ja jeg tegner i programmer ADT (autocad)