Jævning til Gryderet ??
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 10-03-06 20:48

Mojn !!

Når man nu prøver på at vedligeholde resultatet af en Atkins-kur og
vil lave en gryderet af oksekød og grøntsager, står man jo med et
problem: Hvad jævner man retten med ?? Mener, at både mel,
kartoffelmel og maizena vil tilføre for mange kulhydrater.
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-03-06 23:25

> [...]
> problem: Hvad jævner man retten med ?? Mener, at både mel,
> kartoffelmel og maizena vil tilføre for mange kulhydrater.

Hvis der er grøntsager i, så betyder et par kulhydrater mere vel ikke
alverden?

Mvh Maria

Fra : vel

Dato : 11-03-06 10:45

> [...]
> Hans

Hvad jævner man retten med ?? Mener, at både mel,
> kartoffelmel og maizena vil tilføre for mange kulhydrater.

Hej

Jeg er ikke til den store hjælp i denne sag, men har hørt at der nu findes
et produkt på markedet baseret på tang. Det skulle ikke smage af tang
(hvordan det end smager?) men skulle have melets evne til at jævne uden at
tilføre kulhydrater. Men problemet er, at jeg ikke ved hvad produktet
hedder, læste nyheden i et atkins forum.

Fra : sleepflower

Dato : 12-03-06 18:33

Der er et produkt der hedder agar, som er en erstatning for gelentine, for
bla vegetarer. Den kan købes i helsekostforrretninger. Det kunne være det
kan bruges..

--
besøg studenterhus Århus på www.studenterhusaarhus.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-03-06 19:50

sleepflower skrev i 44145b38$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk
dette:
> Der er et produkt der hedder agar, som er en erstatning for
> gelentine, for bla vegetarer. Den kan købes i helsekostforrretninger.
> Det kunne være det kan bruges..

Man kan ikke jævne med Agar Agar (2 gange!). Det virker akkurat som husblas.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-03-06 22:23

[Jan Bøgh | Sun, 12 Mar 2006 19:50:02 +0100]

>Man kan ikke jævne med Agar Agar (2 gange!). Det virker akkurat som husblas.

Jeg har ikke arbejdet med Agar Agar, men jeg forstå at det til forskel fra
husblas er istand til at behave konsistensen også i et varmt resultat.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : sn

Dato : 12-03-06 02:37

Hans Mikkelsen (slet YMQ2Q) wrote:
> [...]
> problem: Hvad jævner man retten med ?? Mener, at både mel,
> kartoffelmel og maizena vil tilføre for mange kulhydrater.

Fløde?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-03-06 22:22

[slet YMQ2Q | 10 Mar 2006 19:48:25 GMT]

> [...]
>problem: Hvad jævner man retten med ?? Mener, at både mel,
>kartoffelmel og maizena vil tilføre for mange kulhydrater.

Jeps, så du har 2 muligheder når du skal lave den slags:

1. Brug mindre væske og giv retten en sjat piskefløde eller kokosmælk til at
jævne med.

2. Få fat i noget Xanthan Gummi (kan være lidt svært, kig evt. på nettet) -
det er en kostfibrebaseret stabilisator.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : gusse

Dato : 15-03-06 12:57

ahh intet problem... brug et par gram så sker der intet ved det !

--

gusse
www.gusse.net

Fra : vel

Dato : 26-03-06 19:19

Hej

Så fandt jeg ud af hvilke produkt det var jeg skrev om herinde for lidt tid
siden. Det drejer sig om "Kuzu" Se:
http://www.verde.dk/shop/default.asp?ProductID=HS/UK10386

Med venlig hilsen