Fjerne tusindtalsseperatoer i DBEditbokse ~
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 18:03

Hej.

Jeg har et belastende problem, som må være mulig at omgå.

Jeg har nogle DBEditbokse, hvor - som navnet antyder - værdien bliver gemt
og hentet i en database.

Jeg har felterne sat op, så tallene vises i et pænt format, fx #,##0.

Jeg har sat nogle beregninger ind i databasens OnCalcFields event.

Mit problem er så, at jeg får en naturlig fejlmeddelelse, hvis jeg følger
flg.:

Værdien i en DBEditboks er fx 1.234.567
Jeg klikker i editboksen for at rette 7-tallet til et 8-tal, hvorefter det
bliver 1.234.568 og jeg forsøger nu at forlade feltet.

Fejlen opstår som en naturlig grund, da 1.234.568 ikke er et gyldigt
integer-værdi

Jeg mangler dermed noget kode, der på en eller enden måde enten ser bort fra
tusindtalsseperatorerne eller fjerner dem, når feltet går over i editmode
eller lignende.

Er der en, der vil være behjælpelig med noget her?

På forhånd tak.

Fra : Michael Haase

Dato : 11-03-06 19:26

Michael Sørensen skrev dette den 10-03-2006 18:03:

> [...]
> eller lignende.
>
> Er der en, der vil være behjælpelig med noget her?

Prøv med

function RemoveSeparator(tekst : string):integer;
var i : integer;
tmp : string;
begin
tmp:='';
for i:=1 to length(tekst) do
if tekst[i]<>DecimalSeparator then
tmp:=tmp+tekst[i];
result:=strtoint(tmp);
end;

procedure TForm1.DBEditBoxEnter(Sender: TObject);
var number : integer;
begin
number:=RemoveSeparator(DBEditBox.text);
end;

--
Michael Haase