tal til string
Fra : Torben W. Hansen

Dato : 16-02-06 14:58

Hej...

Findes der en C++ funktion, der konvereter int, long, unsigned mm. til
string, i stedet for nedestående c-kode, der konverterer til et char array
?

//
char s[BUFLEN];
unsigned i;
sprintf(s, "%u", i);
//

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 16-02-06 15:49

[ Torben W. Hansen ]

[ ... ]

> Findes der en C++ funktion, der konvereter int, long, unsigned mm.
> til string, i stedet for nedestående c-kode, der konverterer til et
> char array ?

Søk på lexical_cast for mer inspirasjon.

[ ... ]

ivr
--
"...but it's HDTV -- it's got a better resolution than the real world."
       -- Fry, "When aliens attack"

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 16-02-06 16:56

"Igor V. Rafienko" <igorr@ifi.uio.no> skrev i en meddelelse

OK - jeg fandt bla. frem til dette ved søgning på _lexical_cast_ :

//
std::string s;
unsigned i;
std::ostringstream oss; oss << i; s = oss.str();
//

Tak

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen