Biograf i KBH
Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-03-06 11:01

Skal til KBH snart og en tur i biffen. Har været inde på
tilgængeligheds-databasen og kigge lidt, men er ikke så kendt i KBH.

Ser, at Palads på Axeltorv, kunne være en god mulighed, særligt fordi
det er i gå-afstand fra mit hotel. Biografen i Fisketorvet er vel også
god, men det var rarest om jeg var fri for at tage bilen med derud.

Men er der ikke også en biograf i Rådhusarkaden? Og hvad hedder dén
biograf? Nogen, der kan hjælpe?

Fra : Holst

Dato : 05-03-06 11:24

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> det er i gå-afstand fra mit hotel. Biografen i Fisketorvet er vel også
> god, men det var rarest om jeg var fri for at tage bilen med derud.

Cinemaxx på Fiskeetorvet skulle have en ganske god tilgængelighed med
plads til kørestole i salene.

I Palads er der en lang række sale, både ganske små og ret store, og jeg
er ret overbevist om, at det ikke er muligt at komme til alle salene i
en kørestol. Det vil nok være en god idé på forhånd at kontakte teatret
og høre om den film, du gerne vil se, nu også vises i en sal, som du kan
komme til.

> Men er der ikke også en biograf i Rådhusarkaden? Og hvad hedder dén
> biograf? Nogen, der kan hjælpe?

Palladium hed den, men den er vist under ombygning og skulle vist efter
ombygningen komme til at hedde Metropol.

Derudover er der også Empire ude på Nørrebro. Imperial tror jeg ikke
lige har den bedste tilgængelighed.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-03-06 13:11

On Sun, 05 Mar 2006 11:24:15 +0100, Holst <newsmar06@shelter.dk>
wrote:

ok - takker for hurtig respons.......

Fra : cybs

Dato : 07-03-06 14:04

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:
> Skal til KBH snart og en tur i biffen. Har været inde på
> tilgængeligheds-databasen og kigge lidt, men er ikke så kendt i KBH.

Hej Karsten!! Dejligt at hilse på! Du vil ha en Roltec ind foran
lærredet, men helst ikke for tæt på, gætter jeg på Så skal du passe
på Cinemax på Fisketorvet - to af deres sale har kørestolspladserne alt
for tæt på lærredet - spør efter hvor, hvis du bestiller. I Palads har
kun nogle af salene kørestolstilgængelighed/plads - og vi har en gang
oplevet, at den plads var på den minimale trappeafsats lige indenfor
døren hvor alle skulle forbi - men faktisk så man ok der. Biografen i
Rådhusarkaden (Palladium) har vi også prøvet - kun den ene sal er
tilgængelig, og det ad en bagvej - med nul mulighed for at komme på
toilettet - men ellers dejligt.

Men - den gode nyhed er, at de biografer der ejes af nordisk film, har
fælles billetbestilling, og der har de styr på, hvor der er
kørestolspladser - og hvilke film der går i netop de sale. Du kan ringe
på: 70 13 12 11 (I Kbh ejer de Imperial, Palads, Palladium - Imperial
har svjv kun trappe-adgang til salen). Den dårlige nyhed er, at de
bytter rundt på filmene/salene med kort varsel - så det kan ikke nytte
at bestille i meget god tid.

> ...............Biografen i Fisketorvet er vel også
> god, men det var rarest om jeg var fri for at tage bilen med derud.

Jeg kan anbefale at tage S-toget til Dybbølsbro station - det må siges
at være tog til døren!

> Men er der ikke også en biograf i Rådhusarkaden? Og hvad hedder dén
> biograf? Nogen, der kan hjælpe?

Palladium. Hmm - på biobooking.dk ser det ud, som om den fungerer under
navnet Metropol nu - med tre sale - så måske er de færdige med
ombygningen, som "Holst" nævnte - værd at spørge til, hvis du ringer til
nordisk film.

Og så glemmer du ikke det bedste, vel? Planetariets biograf - IMAX, 3D,
you name it - med en fornemmelse af svimlende virkelighed. Og super
kørestolspladser på balkonen. Tag nogen med at holde fast i - nemt nok,
for din ledsager kommer gratis med. Men de viser ingen almindelige
spillefilm.

Ha en rigtig god tur!
(Og - slå på tråden hvis du får tid til overs i staden)

kh

susanne

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-03-06 18:13

On Tue, 7 Mar 2006 14:04:00 +0100, "cybs" <cybsX@ofir.dk> wrote:

>Hej Karsten!! Dejligt at hilse på!

Hey Cybs - tænkte på dig da jeg skrev dette opslag. Tænkte faktisk på
at ringe til dig for at spørge dig til råds *S*. Skal jo bo liiiiiige
overfor dig igen. Håber ikke der kommer så meget sne denne gang som
sidst.

>Du vil ha en Roltec ind foran
>lærredet, men helst ikke for tæt på, gætter jeg på

Yep.

>Så skal du passe på Cinemax på Fisketorvet

Stoler ikke på KBH's hjemmehjælp efter sidste tur så jeg medbringer
min "egen" *G* og da jeg skal arbejde derover og vi også skal ud at
spise vil vi gerne have en bio tæt på - uden alt det (for os jyder)
bøvl med at finde ud af S-toge osv *GG*.

>Biografen i Rådhusarkaden (Palladium) har vi også prøvet - kun den ene sal er
>tilgængelig, og det ad en bagvej - med nul mulighed for at komme på
>toilettet - men ellers dejligt.

Kunne godt blive denne vi satser på - hvis de viser den film vi vil se
- vi er lidt kræsne *S*

>Ha en rigtig god tur!

Takker.

>(Og - slå på tråden hvis du får tid til overs i staden)

Det må nok desværre vente til en anden gang. Men du er ikke glemt *S*.

Fra : cybs

Dato : 07-03-06 22:52

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> at ringe til dig for at spørge dig til råds *S*. Skal jo bo liiiiiige
> overfor dig igen. Håber ikke der kommer så meget sne denne gang som

Uh - vi døjer med en del sne for tiden - ser kønt ud, men det er i
vejen.....

> Stoler ikke på KBH's hjemmehjælp efter sidste tur så jeg medbringer
> min "egen" *G*

Kan jeg søreme godt forstå - vi er jo lige begyndt at gøre vores egne
erfaringer...

>......og da jeg skal arbejde derover og vi også skal ud at
> spise vil vi gerne have en bio tæt på - uden alt det (for os jyder)
> bøvl med at finde ud af S-toge osv *GG*.

Hæh - jeg ku da ellers godt tegne et kort og skrive en brugsanvisning
til at køre de to stationer - men måske kan jeg ikke huske mit jydske
skriftsprog *G*

> Kunne godt blive denne vi satser på - hvis de viser den film vi vil se
> - vi er lidt kræsne *S*

Selvfølgelig - man har vel sans for kvalitet! Har du brug for tips til
spisesteder også? Ikke at jeg er så særligt ajour - vi har været
"siddebegrænsede" for længe...

> Det må nok desværre vente til en anden gang. Men du er ikke glemt *S*.

Tak - og næste gang kan min bedre halvdel måske invitere - han skal ud
at se på lejlighed på torsdag!!!

* på-torsdag-på-torsdag* - yeay!!

kh

susanne

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-03-06 11:12

On Tue, 7 Mar 2006 22:52:09 +0100, "cybs" <cybsX@ofir.dk> wrote:

>Selvfølgelig - man har vel sans for kvalitet! Har du brug for tips til
>spisesteder også? Ikke at jeg er så særligt ajour - vi har været
>"siddebegrænsede" for længe...

Quick reply - men vi har fundet Indian Taj Restaurant på Jernbanegade
3-5 - som iflg. div. portaler burde have gode adgangsforhold til
kørestole.

Ligger heller ikke ret langt fra mit hotel.