UPS og netværk
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-06 23:24

Jeg har netop købt mig en UPS for at sikre mig mod strømafbrud, og det
fungerer meget godt på min OS/2. Problemet er blot, at jeg har tre
computere, og jeg vil også gerne have lukket de andre to pænt ned (en
Windows og en eCS), når batteriet er ved at løbe tør.

Er der nogen der ved, hvordan jeg lukker de andre to ned fra den med
UPS-styringen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 11-03-06 18:50

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Windows og en eCS), når batteriet er ved at løbe tør.
>
> Er der nogen der ved, hvordan jeg lukker de andre to ned fra den med

Hvilket program bruger du til at styre UPS'en? Du kan meget let sende en
besked til eCS maskinen over netværket med lidt REXX kode. Windows delen
kan jeg ikke hjælpe med...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-06 21:03

Den 11-03-06 18.50 skrev Mikkel C. Simonsen følgende:

> Hvilket program bruger du til at styre UPS'en?

Undskyld, jeg burde have vendt tilbage, da jeg fandt en (delvis)
løsning. Jeg bruger UPS Monitor, og et program som hedder PowerOff på
Windowsmaskinen.

UPS Monitor kan kalde et eksternt script ved shutdown, og jeg har så
lavet et script der sender en shutdown-kommando til PowerOff via telnet,
hvorefter scriptet lukker OS/2 ned. Jeg har endnu ikke fået lavet en
fjernstyret lukning af min web-server (eCS'en)- den er pt. parkeret i byen.

> Du kan meget let sende en
> besked til eCS maskinen over netværket med lidt REXX kode. Windows delen
> kan jeg ikke hjælpe med...

Hvis du har en grydeklar løsning, vil jeg være glad, så slipper jeg for
at knokle med noget, jeg alligevel ikke har ret meget forstand på, når
eCS'en kommer hjem igen. Der skal vel være et eller andet, der lytter på
den og som så kan slukke, når det modtager en kommando fra mit
rexx-script på OS/2'en?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange