Roland pen Plotter - Acad 2006 problem.
Fra : gazpar

Dato : 02-03-06 00:37

Hej,

Jeg er den glade indehaver af en gammel Roland GRX-400AG pen plotter.

Den har hidtil været en ren fryd at have med at gøre.

Den er super præcis, leverer målfaste tegninger og er derfor fantastisk til
det modelbygningsarbejde, som jeg laver en hel del af.

Men jeg kan ikke få den til at køre helt optimalt med vores nye ACAD2006
installation.

Den kørte perfekt sammen med vores gamle ACAD ver.14. Men det er mange år
siden at jeg satte den op, og jeg kan ikke huske hvilket plottersprog jeg
valgte dengang. Jeg har forsøgt stort set alle på listen, men får ikke ideel
kørsel. Jeg slipper ikke uden mindst en fejlmeddelelse ved hvert plot. Det
kan skyldes, at der også er noget andet galt, men hvad kan det mon være.

Jeg har downloadet en driver, som skulle få plotteren til at fungere som en
standard Win plotter, men det duer slet ikke, alt kommer ud i et helt galt
målforhold.

Den kører på com1 og har altså kørt fint før, sammen med en tilsvarende PC,
der blot kørte Win2000. Den nye kører Win XP. Og kablet er det samme og
lavet efter anvisningen i manualen.

Er der nogen, som har et godt tip eller måske endda flere ?

På forhånd tak.

Mvh

Claus