Udvikling til mobiltelefoner
Fra : Martin Schultz

Dato : 28-02-06 08:59

Hejsa

Jeg har en del erfaring med java udvikling og er nu kommet på den ide at
jeg vil lave nogle programmer til min mobil telefon (Nokia 6280).

Det er jo nok ikke den fulde java 5 den understøtter så jeg har surfet
rundt for at finde nogle gode guides til hvordan man går igang. Jeg
synes dog der er et meget forvirrende udbud.

Så er der nogen der har nogle gode guides til hvordan man kommer igang?
(om det er windows eller linux er ligegyldigt.)

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 28-02-06 09:59

Martin Schultz wrote:
> jeg vil lave nogle programmer til min mobil telefon (Nokia 6280).
> [...]
> Så er der nogen der har nogle gode guides til hvordan man kommer igang?

Producentens egne sider er nok ikke det værste sted at tage et kik:
http://www.forum.nokia.com/main/0,,018-2659,00.html?model=6280

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-02-06 12:18

Hejsa

Du kunne jo besøge VildMedMobil.dk og snakke med Jakob Dam Knudsen, jeg ved
han udvikler spil til mobil og skriver du et indlæg i forumet svare han helt
sikkert ret hurtigt.

Held og lykke med det.

Jesper c",)

Fra : Rick

Dato : 04-03-06 14:49

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er der nogen der har nogle gode guides til hvordan man kommer igang?
> (om det er windows eller linux er ligegyldigt.)

Hej Martin,

Det er mig, der har skrevet indlægget lidt længere nede om "J2ME og
Emulator" d. 3.2.06.
Jeg prøvede at hente Sony Ericssons SDK og kom faktisk meget hurtigt i gang.
SDK'en kommer med en masse demo-kode, som man kan kigge i og en emulator til
at afprøve sine ting på, så man ikke skal uploade til sin telefon for at
afprøve.

Det skulle ikke undre mig, at Nokia har en lignende SDK liggende på deres
hjemmeside til at komme i gang med.

- rick -