Nu skulle det ud
Fra : Henrik Larsen

Dato : 25-02-06 18:53

Hej Alle

Jeg skriver fordi jeg føler at måtte ud med det langt om længe. Det at blive
synligt handicappet at komme til at sidde i en kørestol er ikke det man
ønsker og når man som mig har været aktiv hele livet og så dårligt nok kan
klare en dag det er noget der slår hårdt, især når man så af venner /
kollegaer får at vide at man er tosset osv. jeg vil høre om i har det på
samme måde.

Jeg har 4 handicaps og det er hårdt at man ikke kan deltage i det man gerne
vil og det er de sygdomme der sætter grænser for ens liv.

De handicaps jeg har, er Epilepsi, Klinefelter Syndrom, Fibromyalgi og er
Spastiker.

Alle Diagnoser er stort set stillet på epilepsihospitalet i Dianalund men
det er som om at Odense Kommune ikke kan acceptere at de kan stille sådanne
sygdomme. Det piner mig at de ikke tror på mig når jeg siger at når jeg har
anfald (epilepsi) så fantasere jeg bare, for den type anfald jeg har, kan
ikke ses sådan uden videre, men jeg kunne jo bare lade være med at tage min
medicin og så se hvad der sker hvis Kommunen mener sådan.

Det skal siges at det er Ergoterapeuterne og Pensions afsnittet der mener
det, hvorimod Handicapafdelingen har været meget villig til at hjælpe mig
gennem denne svære tid. Jeg er på et værksted for handicappede pt. 2 dage om
ugen men det bliver til 3 dage og til nedsat tid, da det er blevet anbefalet
fra Epilepsihospitalet, men jeg føler at man tit taler til døve øre.

Ang. Kørestol så har jeg selv måtte betale for den til trods for at
Epilepsihospitalet har skrevet at jeg er fast kørestolsbruger jeg kan ikke
forstå at de ikke kan læse. Sagen er hos ombudsmanden nu så må jeg se hvad
der sker.

Henrik Larsen

Fra : Tournesol

Dato : 26-02-06 20:48

Hejsa Henrik

> [...]
> kollegaer får at vide at man er tosset osv. jeg vil høre om i har det på

Det er skam ikke nemmer at være usynlig handicappet folk forstår ikke havd
de ikke kan se
Det e ri det hele taget ikke nemt ikke at kunne hvad man kunne før det tager
rigtig lang tid at accpetere at livet er anderledes og ikke som man havde
tænkt sig.
Du må lære og finde alt det posktive i stedet for selv om det kun er micro
små ting så kan de hurtigt veje bedre end de negative mit motto se det
posiktive i den negative
Jeg har haft stor glæde at tale med andre med samme sygdom måske dte kan
hjælpe dig også
Jeg har en grupppe på nettet for fibromyalgi ramte måske det er noget for
dig http://uk.groups.yahoo.com/group/FibroSnak/

glem de uvidene de ved ikke bedre men jeg ved hvor sårende det kan være

Men nemt er det bestemt ikke .

> [...]
> gerne vil og det er de sygdomme der sætter grænser for ens liv.
>

> De handicaps jeg har, er Epilepsi, Klinefelter Syndrom, Fibromyalgi og er

Jeg lider af fibromyalgi , kronisk bækkenløsning, astma og piskesmæld.

knus Henriette.

Fra : AF

Dato : 24-03-06 00:57

Tournesol skrev i news:44020600$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Jeg har en grupppe på nettet for fibromyalgi ramte måske det er noget for
> dig http://uk.groups.yahoo.com/group/FibroSnak/

Og her er en til:
http://fibronet.dk/forum/
hvor alle er velkomne til at deltage, både fibroramte, pårørende og andre
med interesse eller viden om fibro.

NB:
Jeg er webmaster og administrator på det debatforum!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*