Overtro?
Fra : Hans Erik T. Christe~

Dato : 24-02-06 16:55

Jeg har hørt om personer, som har en kastanje i lommen. Det skulle
hindre/hjælpe gigtsmerter.

Også rådet om en rå bagekartoffel i sengen. Det skulle modvirke kramper i
benene.
Overtro eller -

Hans Erik

h-sagen@mailme.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-02-06 18:26

On Fri, 24 Feb 2006 16:54:42 +0100, "Hans Erik T. Christensen"
<hetc@dlgtele.dk> wrote:

>Overtro eller -

Ja. Men tro kan flytte bjerge. Og man skal ikke kimse af placebo
effekten ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Steen

Dato : 26-02-06 16:35

Hans Erik T. Christensen wrote:

> [...]
> hindre/hjælpe gigtsmerter.
>
> Også rådet om en rå bagekartoffel i sengen. Det skulle modvirke

Jo, den er god nok. Det skyldes, at såvel kartofler som kastanjer begynder
med "ka-", som ifølge numerologien tildeles værdierne 23 for "k" og 56 for
"a", med tværsum 19, som signalerer chi-kraft og positiv energi, der er i
stand til at modvirke de negative vibrationer fra f.eks. jordstråler og
nordlys. Læg mærke til, at dette kun gælder for dansktalende, f.eks. hedder
kartofler og kastanjer på engelsk "potatos" hhv. "chestnuts", hvorved
virkningen ophører. Til gengæld virker kastanjer godt mod brystsmerter, hvis
man taler engelsk.

-hvis du forstår, hvad jeg mener

/steen

Fra : Peter Holmgren

Dato : 18-06-06 14:56

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedder kartofler og kastanjer på engelsk "potatos" hhv. "chestnuts",
> hvorved virkningen ophører. Til gengæld virker kastanjer godt mod

Nej Nej! Det er "tan" i "kastanier" der skal bruges, ellers er der ikke
balance mellem jord-energier og de kosmiske energier, og siden den
intergalaktiske fredaftale mellem andromitterne og jordens huleboere blev
underskrevet, skal alle numerologiske analyser være balancerende. "T" er
nummer 314 i det Andrometriske alfabet. "A" nummer 1 i det jordiske og "N"
findes ikke i det underjordiske. Det giver så et tværsnit på 7,47382,
hvilket tydeligt indikerer at kastanjer faktisk er små sendere som gør at
man har større mulighed for at få aliens til at "beame" én op og derved med
deres mere avancerede teknologi, behandle ens gigt. Det er derfor også
vigtigt at man ikke går med kastanjer i lommen, hvis man IKKE har gigt! Har
man kræft, skal man f.eks. gå rundt med en kaktus, og hvis man har fået
Alzheimers, er en død rotte bedst....

Og det hele er videnskabeligt bevist! Det siger Matthew selv! (Kilde:
http://ww.matthewbooks.com/)

Forøvrigt kan ens nummerplader være kræftfremkaldende, hvis man har de
forkerte tal på! Tag dén!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-06-06 16:50

Den 18-06-06 15.55 skrev Peter Holmgren følgende:

> Og det hele er videnskabeligt bevist! Det siger Matthew selv! (Kilde:
> http://ww.matthewbooks.com/)

Aj, drive rovdrift på sin egen døde søn. Fy føj da.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.

Fra : India

Dato : 23-06-06 00:19

Hejsa!!

Nej sikke da en masse vrøvl i, kan få fyret af i løbet, af ingen tid. Jeg
føler mig hensat tilbage til for 2-300 år siden!!

Læs citatet her under!

Vh. India

Fra : Peter Holmgren

Dato : 26-06-06 14:07

"India" <ingen-post@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej sikke da en masse vrøvl i, kan få fyret af i løbet, af ingen tid. Jeg
> føler mig hensat tilbage til for 2-300 år siden!!

Den ene er seriøs - den anden er ikke. Bare at én er seriøs er skræmmende.

Fra : Viggo

Dato : 09-03-06 18:05

"Hans Erik T. Christensen" <hetc@dlgtele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hindre/hjælpe gigtsmerter.
>
> Også rådet om en rå bagekartoffel i sengen. Det skulle modvirke kramper i

Hørte forleden i radioen i en udsendelse om tro (citeret efter hukommelsen):
En journalist, der interviewer Niels Bohr, lægger mærke til, at han hele
tiden rører ved noget i lomme, spørger og får svaret:
"Det er en kastanie, jeg har gigt i hænderne og har hørt at en kastanie i
lommen hjælper."
Journalisten svarer: "Det tror en videnskabsmand som Dem da vel ikke på?"
Bohr: "Nej da, men jeg har hørt det også hjælper, selvom man ikke tror på
det."
--

Venlig hilsen
Viggo

Fra : B. Enny

Dato : 26-03-06 01:20

> [...]
> hindre/hjælpe gigtsmerter.
>
> Også rådet om en rå bagekartoffel i sengen. Det skulle modvirke kramper i

jeg har hørt om en der gik rundt ved stranden med en bagekartoffel i
badebukserne, men den røg desværre om og lagde sig i bagsiden af buksen,
og den ønskede virkning udeblev.....

--

B. Enny