Publicere klasse som webservice
Fra : Mogensen

Dato : 24-02-06 12:40

Hej,

Jeg har en klasse, som jeg gerne vil publicere som en webservice. Mit
problem er bare, at jeg har en del metoder i klassen, hvor jeg
returnerer en Collection. Og Collections og SOAP går jo ikke just
hånd i hånd.

Som udgangspunkt kan jeg ikke ændre mine medtoder til at returnere et
array i stedet for, da det vil kræve en masser rettelser i min gui (og
det gider jeg ikke).

Så jeg har tænkt lidt på at extende min klasse til en ny, og så
bare override de metoder, som returerer Collection, så de returerer et
array i stedet for. Men den går jo heller ikke, det er jo ikke nok at
overrride på returtypen.

Nogle andre forslag til hvordan jeg kan publicere min klasse, uden jeg
skal ændre mine metoder?

Hilsen Søren

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 24-02-06 16:16

Mogensen wrote:
> [...]
> bare override de metoder, som returerer Collection, så de returerer et
> array i stedet for. Men den går jo heller ikke, det er jo ikke nok at

Se Collections.toArray, der naturligvis implementers af både List og Set
typerne.

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 24-02-06 16:23

Johnnie Hougaard Nielsen wrote:
> Se Collections.toArray, der naturligvis implementers af både List og Set
> typerne.
Rettelse: Collection.toArray

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 27-02-06 09:20

> Nogle andre forslag til hvordan jeg kan publicere min klasse, uden jeg
> skal ændre mine metoder?

Ja, du kunne jo extende din klasse, og så lave metoder som returnere
array versionerne af dine collections. Så får du godt nok et ekstra set
metoder, men du kunne jo nøjes med at eksponere disse, f.eks. via et
interface, som implementeres af din extendede klasse. (Er dog ikke 100%
sikker på, at webservice vil eksponere et interface - men det er jo en
øvelse for dig )

MVH
Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-02-06 09:33

On Fri, 24 Feb 2006 03:39:57 -0800, Mogensen wrote:

> Nogle andre forslag til hvordan jeg kan publicere min klasse, uden jeg
> skal ændre mine metoder?
Søg på bean serializer
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Henrik Lynggaard Han~

Dato : 04-03-06 22:02

Mogensen wrote:
> [...]
> bare override de metoder, som returerer Collection, så de returerer et
> array i stedet for. Men den går jo heller ikke, det er jo ikke nok at

Hvad med et Wrapper/decorator pattern, hvor du bare kalder videre til
det rigtige object ?

mvh
henrik