Akvarieforretninger i Hamborg
Fra : noone

Dato : 23-02-06 02:31

Var i dag en tur i Hamborg for at besøge Aquarium Tonndorf og Aquarium
Grotte, som begge plejer at være et besøg værd.

Tonndorf havde som sædvanlig masser af sjældent sete arter, men grotten,
som tidligere var på størrelse med et mellemstort dansk supermarked, var nu
at sammenligne med en mindre dansk dyrehandel. Ingen saltvandsfisk og
blandt ferskvandsfisk var der intet, man ikke kan finde i en gennemsnitlig
dansk dyrehandel. Den mest usædvanlige fisk, de havde, var vist Endlers
guppy, som i parentes bemærket jo netop er blevet beskrevet som en
selvstændig art under navnet Poecilia wingei.

Er der nogen, der ved, om de er ved at lukke, om de er blevet overtaget af
nogle andre (som så tydeligvis er betydeligt mindre ambitiøse) eller noget
helt tredje?

Sidst men ikke mindst: Er der nogen herinde, der kan anbefale andre
akvarieforretninger i Hamborg? Tonndorf er efter min mening stadig turen
værd fra København, men man kan jo lige så godt se så meget som muligt, når
man endelig er der.

noone

Fra : Lotte

Dato : 23-02-06 06:16

Nu vi har gang i den slags - kan nogen sige, om det er lovligt at tage
fisk med hjem denedefra??

Lotte

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-02-06 16:25

"Lotte" <lotte.sylvan@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nu vi har gang i den slags - kan nogen sige, om det er lovligt at tage
> fisk med hjem denedefra??

Det er helt lovligt! Du er jo i et EU land.

Carsten

Fra : Christian

Dato : 23-02-06 16:36

Blot for at efterfølge posten, så er her deres webside:
http://www.aquarium-tonndorf.de/
Posted with NewsLeecher v3.5 Beta 4
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : HD

Dato : 23-02-06 22:46

Ja det er helt lovligt hvis man er rigisteret hos fødevarerkontrollen som
importør af fisk frac et andet EU land og husker at melde fiskenes ankomst
24 før de ankommer til Danmark med type og navn mm..
Hans D.

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-02-06 11:14

"HD" <hansdanielsson@hansd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> importør af fisk frac et andet EU land og husker at melde fiskenes ankomst
> 24 før de ankommer til Danmark med type og navn mm..

Muligvis hvis man er forhandler, men som almindelig borger tager man dem
bare med over.

Carsten

Fra : HD

Dato : 24-02-06 19:48

Ja det har Carsten helt ret i, men følger man loven skal der en registrering
til hos fødevarer kontrollen, og jeg er ikke forhandler men har tilladelse
til import det er gratis og et lovkrav, grunden til at fisk der importeres
til Danmark er at der er forbud mod enklearter selv om de er indkøbt i andet
EU land.