Messagebox
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 12:46

Hej endnu engang.

Den velkendte messagebox, som man kan skrive som nedenfor

If Application.Messagebox(pchar('en eller anden tekst'),pchar('en
overskrift'), mb_yesno or mb_IconInformation) = idyes then
et-eller-andet

Kan man omskrive ovenstående, så man både kan vælge, hvad der skal ske, hvis
der klikkes på JA og NEJ.

I ovenstående tilfælde kan der kun vælges instruktion for valg af idYES

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-02-06 12:56

Else ?

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 13:11

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> Else ?

Hej Uffe.

Jeg er ked af, at jeg spurgte. Mere simplet kan det jo ikke være. Utroligt
at man nogle gange ikke kan se skoven for bare træer. Jeg havde tænkt og
prøvet mange sjove omveje - bare ikke else...

Fra : René Jensen

Dato : 22-02-06 13:12

Museumsmedarbejderen wrote:
> [...]
> der klikkes på JA og NEJ.
>
> I ovenstående tilfælde kan der kun vælges instruktion for valg af idYES

Man kan vel lave en case-sætning:

case Application.MessageBox('Message', 'Caption', mb_YesNo or
mb_IconInformation) of
idYes : { Indsæt kode }
idNo : { Indsæt kode }
end;